Ga naar inhoud

Vebinding beperkt & internet valt soms uit


Aanbevolen berichten

Beste

Ik heb Lenovo Y510P met windows 8.1 geïnstalleerd. Ik heb een probleem met mijn internetverbinding. Het staat draadloos verbonden met mijn router beneden en mijn router is met een kabel verbonden met mijn modem. Telkens als ik aan het surfen of gamen ben, gaat mijn internet uit. Nadat ik mijn netwerk herverbind, krijgt ik soms het melding dat het verbinding niet gemaakt kan worden en dus klikte ik met een rechtermuisknop op het draadlooze netwerksymbooltje rechtsbeneden en dan op 'problemen oplossen', daarna krijg ik het melding van verbinding router of modem defect of zo en staat dat op 'vastgesteld' en op 'opgelost' en dan probeer ik terug te verbinden en krijg ik het melding 'verbinding is beperkt' of zo maar het goed nieuws is dat het internet wel werkt maar ik ben bezorgd om 'netwerk beperkt' en dat het soms weer uitvalt en dat ik weer opnieuw moet verbinden. Weet iemand hoe ik dat permanent kan oplossen en dat ik da 'beperkt verbinding' kan weglaten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

binnen een etmaal bumppen is wel wat snel in vakantietijd......

terzake: zet eens alles uit, pc (echt uitzetten, geen slaapstand!), modem en router.

trek de stroomkabel van modem en router gedurende een minuutje uit.

sluit modem weer aan en laat die helemaal opstarten. als dat klaar is idem dito met de router, en als die klaar is de pc pas aanzetten.

helpt dat niet (voldoende), dan kan je in apparaatbeheer rechtsklikken op de draadloze adapter en kiezen voor 'installatie ongedaan maken'(heet soms ook wel 'verwijderen').

sluit schermpjes netjes af, en laat de pc herstarten. bij de herstart wordt de adapter fabrieksnieuw door windows geïnstalleerd.

wel moet je daarna de beveiligingssleutel opnieuw ingeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

binnen een etmaal bumppen is wel wat snel in vakantietijd......

terzake: zet eens alles uit, pc (echt uitzetten, geen slaapstand!), modem en router.

trek de stroomkabel van modem en router gedurende een minuutje uit.

sluit modem weer aan en laat die helemaal opstarten. als dat klaar is idem dito met de router, en als die klaar is de pc pas aanzetten.

helpt dat niet (voldoende), dan kan je in apparaatbeheer rechtsklikken op de draadloze adapter en kiezen voor 'installatie ongedaan maken'(heet soms ook wel 'verwijderen').

sluit schermpjes netjes af, en laat de pc herstarten. bij de herstart wordt de adapter fabrieksnieuw door windows geïnstalleerd.

wel moet je daarna de beveiligingssleutel opnieuw ingeven.

Okay, ik zal da eens proberen. Ik ga een seintje geven of het werkt of nie. Tzal waarschijnlijk lang duren vooraleer ik een besluit kan nemen of het definitief opgelost is of nie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus nadat ik mijn router, modem pc's uit deed (zoals hierboven me aangeraden heeft) kwam ik het volgende probleem tegen:post-44585-1417705869,3123_thumb.jpg

- - - Updated - - -

Maar ik zal eens eerst nog mijn netwerkadapter in mijn apparaatbeheer verwijderen en pc op nieuw opstarten. Daarna zal ik een bericht sturen of het probleem wel opgelost is of niet.

- - - Updated - - -

Okay, ik heb mijn draadloze netwerkadapter verwijdert en mijn pc opnieuw opgestart. Daarna werd het adapter opnieuw geïnstalleerd en kon ik terug verbinding maken met mijn netwerk. Maar nadat ik met mijn netwerk verbonden was, staat er 'verbinding is beperkt'. Internet werkt wel maar ik maak me zorgen om die 'verbinding is beperkt' melding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vreemd, voor zo'n nieuw product...

je kan nog eens proberen een andere wlan-driver op te halen en te installeren: Laptops and netbooks :: IdeaPad Y Series laptops :: IdeaPad Y510p Notebook - Lenovo (NL)

dan moet je wel even nagaan welke wlan-adapter erin zit, een intel of een atheros, en let op dat je 8.1 en 64 bit driver kiest.

na installatie van de de driver zou ik opnieuw het ding zelf via apparaatbeheer even verwijderen, en via herstart opnieuw installeren, dan weet je zeker dat 'alle bitjes de zelfde kant op wijzen'....

Link naar reactie
Delen op andere sites

vreemd, voor zo'n nieuw product...

je kan nog eens proberen een andere wlan-driver op te halen en te installeren: Laptops and netbooks :: IdeaPad Y Series laptops :: IdeaPad Y510p Notebook - Lenovo (NL)

dan moet je wel even nagaan welke wlan-adapter erin zit, een intel of een atheros, en let op dat je 8.1 en 64 bit driver kiest.

na installatie van de de driver zou ik opnieuw het ding zelf via apparaatbeheer even verwijderen, en via herstart opnieuw installeren, dan weet je zeker dat 'alle bitjes de zelfde kant op wijzen'....

Okay ik zal eens proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vreemd, voor zo'n nieuw product...

je kan nog eens proberen een andere wlan-driver op te halen en te installeren: Laptops and netbooks :: IdeaPad Y Series laptops :: IdeaPad Y510p Notebook - Lenovo (NL)

dan moet je wel even nagaan welke wlan-adapter erin zit, een intel of een atheros, en let op dat je 8.1 en 64 bit driver kiest.

na installatie van de de driver zou ik opnieuw het ding zelf via apparaatbeheer even verwijderen, en via herstart opnieuw installeren, dan weet je zeker dat 'alle bitjes de zelfde kant op wijzen'....

Voordat ik uw methode geprobeerd had, kwam ik weer internetprobleem tegen en deze keer heb ik 'probleemoplosser' gebruikt en kwam deze melding tegen: post-44585-1417705869,6021_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

geeft de router wel een verbinding aan?

zo neen: dan kabel naar modem opnieuw insteken (moet in de router in de wanpoort), en liefst andere kabel proberen.

als kabel wel goed is, en de aansluiting op de goede plek zit, zou een reset naar fabrieksinstellingen van de router wel kunnen helpen.

zo'n reset doe je door de resetknop ingedrukt te houden totdat, meestal na een seconde of 15, alle lampjes gaan knipperen ten teken dat ie opnieuw opstart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

geeft de router wel een verbinding aan?

zo neen: dan kabel naar modem opnieuw insteken (moet in de router in de wanpoort), en liefst andere kabel proberen.

als kabel wel goed is, en de aansluiting op de goede plek zit, zou een reset naar fabrieksinstellingen van de router wel kunnen helpen.

zo'n reset doe je door de resetknop ingedrukt te houden totdat, meestal na een seconde of 15, alle lampjes gaan knipperen ten teken dat ie opnieuw opstart.

Well, de router geeft wel verbinding aan dus kan ik met mijn router verbinden maar soms valt het netwerk vanuit mijn router uit en dus moet ik altijd met rechtermuisknop op draadloos signaalsymbool druk rechtsonder en dan op 'problemen oplossen'. En de kabel is vanuit mijn modem naar de router in de 'internet' poort verbonden. En om eerlijk te zijn heb ik geen andere kabel gebruikt. Maar tis omdat het veel werk vergt om met een nieuw kabel te gebruiken want we moeten dan van binnen naar onze tuin meesleuren en dan weer binnen dragen etc. Ik zal da later wel doen als er geen andere alternatieve mogelijkheden zijn om dit conflict te kunnen op te lossen. En ik heb de reset naar fabriekinstellingen al meerdere keren gedaan maar geen resultaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.