Ga naar inhoud

Wel verbinding, maar beperkte toegang


Bammens

Aanbevolen berichten

Mijn dochter heeft een huisje op een Luxemburgse camping. Ze maakt gebruikt van de camping WiFi. Haar laptop geeft aan dat hij verbonden is, maar ze kan geen enkele site openen (De pagina kan niet worden weergegeven). Ook heeft ze een mededeling gekregen dat ze maar beperkt internet heeft.

In de instellingen van haar laptop zag ik dat het IP adres automatisch wordt toegewezen. Verdere instellingen zijn volgens mij ook allemaal correct.

Facebook werkt wel. Telefoon en Ipad werken normaal.

Het helpt niets als ze naar de receptie gaat waar de router staat.

Zou het aan de WiFi van de camping kunnen liggen? En zo ja, wat zou ze kunnen doen?

Ik begrijp dat het lastig is, aangezien de laptop 400 km. verderop staat. Maar misschien heeft iemand toch een goede suggestie.

In Nederland werkt haar laptop normaal.

Bij voorbaat dank voor de reacties.

Groet,

Bammens

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is de WIFI op de camping gratis ? Of moet ze er eerst een betaalkaart voor aanschaffen om via een provider verder op het internet te kunnen. Dat zou kunnen verklaren waarom ze wel verbinding heeft, maar geen browser kan gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Malwarebytes heeft geen geïnfecteerde objecten gevonden.
Dan lijkt een malwareprobleem niet meteen aan de orde te zijn. Heeft ze op deze nieuwe laptop het zelfde antivirus- en antispywareprogramma als op de oude laptop ? Misschien eens voorstellen om dit - bij wijze van test - (tijdelijk) uit te schakelen en dan eens te bekijken of de verbinding wél lukt ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben Malwarebytes en AVG antivirus (die ik er vorige week bij de installatie opgezet heb) verwijderd. Heeft niets geholpen.

Toen ze een site probeerde te starten, kreeg ze deze mededeling, zie foto.

post-22023-1417705835,9478_thumb.jpg

Kunnen jullie hier iets mee?

Heb aangeraden Bing te verwijderen via de normale procedure: Start, Programma verwijderen. Maar hij komt niet in de lijst voor.

Als ze in Start typt: Bing, ziet ze hem echter wel. Zie foto.

post-22023-1417705836,0137_thumb.jpg

Kan echter niet worden verwijderd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.