Ga naar inhoud

Wifi verbinding valt sporadisch uit


waffels

Aanbevolen berichten

Hey!

Sinds een paar maanden heb ik me een netbook aangeschaft. Het is een Toshiba Satellite NB10t-A-101. Zeer tevreden over.

Echter sinds een paar weken valt de wifi verbinding na een tijdje sporadisch uit. Dan verbind ik opnieuw en heb ik terug internet. Dit is zeer vervelend.

Ik heb wat liggen googlen en de volgende zaken heb ik al geprobeerd:

- update naar Windows 8.1

- laatste wifi/netwerkkaart drivers installeren (vanop de Toshiba website)

- dicht bij de router zitten (dan krijg ik wel 5 balkjes i.p.v. 3)

- wifi netwerken die ik niet gebruik, de automatische internetverbinding optie afvinken (hoewel dit niet altijd werkt, want als ik terug op het netwerk klik, staat 'automatisch verbinden' terug aan)

- netwerken vergeten maar er blijven soms netwerken terugkomen die ik niet kan 'vergeten', die komen gewoon terug in mijn lijst staan

- het wifi signaal op een andere frequentie gezet

Het probleem lijkt echter wel enkel op deze netbook te zijn. Als ik een andere notebook of pc test, heb ik geen problemen. Alsook werkt het internet via kabel ook prima.

Iemand ook al eens dit probleem gehad?

Dank bij voorbaat,

Wannes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

- wifi netwerken die ik niet gebruik, de automatische internetverbinding optie afvinken (hoewel dit niet altijd werkt, want als ik terug op het netwerk klik, staat 'automatisch verbinden' terug aan)

Automatisch verbinding moet juist aan staan.

- netwerken vergeten maar er blijven soms netwerken terugkomen die ik niet kan 'vergeten', die komen gewoon terug in mijn lijst staan

Dat kan je niet oplossen want dat komt altijd terug.

Maar wel Automatisch verbinding moet juist uitvinken zodat enkel uw verbinding standaard is aangevinkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar wel Automatisch verbinding moet juist uitvinken zodat enkel uw verbinding standaard is aangevinkt.

Had ik misschien niet goed verwoord. Ik wil de optie 'automatisch verbinden' bij netwerken die ik niet ken/niet gebruik afvinken. Ik doe dit maar als ik een seconde later terug bij dat netwerk kijk, is 'automatisch verbinden' opnieuw aangevinkt. Zeer vaag. Een of andere bug?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.