Ga naar inhoud

wifi of via kabel


ruud

Aanbevolen berichten

Na gisteren een format gedaan te hebben, merk ik nu :hmmmm: dat ik met een wifi verbinding surf, nu stel ik mij (de domme vraag) is dit even veilig als via de kabel die je inplugt?

Voor mij is dit nieuw, werd tijdens de installatie zo ingesteld vermoed ik ofwel zelf zo ingesteld zonder het echt te beseffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om van je eigen draadloos netwerk gebruik te maken heb je dan toch een paswoord moeten ingeven.

Gaat het om een desktop of laptop?

Want in een desktop zit meestal geen wifi netwerkkaart ingebouwd.

Als je naast je klok op het netwerkicoon klikt zie je over welke verbinding het gaat.

Wat staat er bij jouw vermeld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat om een desktop, en ja heb paswoord moeten ingeven dat klopt.post-1230-1417706040,4236_thumb.jpg

Wat er wel bij staat als je met pijl erop gaat staan is volgende :telenet-88... internettoegang en onbekend netwerk geen internet toegang.

Wat ik ook net merkte als ik opstart moet ik daar gaan klikken en dan de telenet-88... selecteren om te verbinden anders geen internet.

Op mijn desktop staat vooraan wel een wifi symbool op hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer je voorheen altijd via de kabel internet hebt gebruikt zou ik je adviseren om de wifi uit te schakelen. Via de kabel heb je altijd een beter verbinding dan via wifi. Je hebt bijvoorbeeld geen storing en mogelijke uitval van de verbinding door interventie met andere wifi-punten in de straat. Daarnaast is nog meestal verbinding via de netwerkkabel sneller dan via wifi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.