Ga naar inhoud

Windows Live Mail naar Outlook Express overzetten van emails.


Katya

Aanbevolen berichten

Hoi,

Eerste post hier en al meteen een binnenkomer ;). Situatieschets: werk. Een computer met Windows 7 en Windows Live Mail en de computer van mijn werkgever, een XP-computer met Outlook Express. Probleem: op de computer van mijn werkgever staan enorm veel mails. Nu is er iets misgelopen met het terugzetten van een backup van mails, andere overschreven, niets aan te doen. Maar de mails staan nog wel op die andere pc, alleen is dat dus Windows Live Mail...

Ik heb al rondgekeken op Google en kan wel stappenplannen vinden voor het omgekeerde, namelijk van OE naar WLM maar niet omgekeerd. Of toch een paar tips die ik al geprobeerd heb, namelijk: de mailberichten kopiëren (*.eml files in een mapje plaatsen op een externe schijf, die schijf dan aansluiten op de XP-computer en dan kopiëren naar een leeg mapje in OE). Maar dat werkt niet. Althans dan worden de mails geopend in een nieuwe mail en als bijlage bijgevoegd. Niet echt wat ik moet hebben dus.

In ieder geval hoop ik dat hier nog wat meer geavanceerde gebruikers zitten die me kunnen helpen... Want ben eerlijk gezegd een beetje einderaad. Ik zie het namelijk niet echt zitten om al die mails manueel opnieuw door te sturen of zo. In ieder geval bedankt!

Ik heb ook rondgekeken naar freeware tools maar ook niets te vinden of tegen betaling... Tja. Balen. Zal wel opgelost geraken zeker? :)

Groetjes,

Katya

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Katya,

:welkom: op PCH!

namelijk: de mailberichten kopiëren (*.eml files in een mapje plaatsen op een externe schijf, die schijf dan aansluiten op de XP-computer en dan kopiëren naar een leeg mapje in OE). Maar dat werkt niet. Althans dan worden de mails geopend in een nieuwe mail en als bijlage bijgevoegd. Niet echt wat ik moet hebben dus.

Probeer het volgende: in plaats van kopiëren ga dan de mappen slepen naar een leeg mapje in OE, wellicht biedt deze link een oplossing, zie het antwoordd van BurrWalnut.

Succes xD

aangepast door iEscape
typo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de informatie. Deze link had ik intussen zelf gevonden ;). Maar een vraagje: ik heb dat dus geprobeerd, donderdag al op die computer (die trouwens dringend aan vervanging toe is maar ik ben mijn werkgever nog aan het bewerken op dat vlak en dat vraagt blijkbaar tijd en geduld ;)).

Ik had een leeg mapje in Outlook Express gemaakt waarnaar ik de EML bestanden gesleept had maar om de één of andere vage reden ging er dan een nieuw emailbericht open en kopieerden die EML bestanden dus niet...

Enig idee hoe dat komt? Of moet ik echt zoals in de link staat: eerst OE afsluiten, terug openen en dan pas kopiëren? Ik zie niet in wat precies het verschil maakt maar in computerlogica zou dat inderdaad best kunnen.

(En nog een andere vraag: ik lees op sommige sites ook dat het mogelijk is om berichten te importeren maar vrees dat dat enkel mogelijk is bij Outlook en niet Outlook Express, namelijk file --> import --> messages)?

In ieder geval bedankt. Ik ben wel blij dat ik als vrouw een serieuze cursus hardware en software heb gevolgd. Dat is toch wel een verschil. Je bent dan niet een complete 'nit-wit' op dat vlak ;).

Groetjes,

Katya

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.