Ga naar inhoud

Windows Server 2008 R2 64 bit - installeren en configureren -


aussie

Aanbevolen berichten

In de avondcursus zijn we bezig om een server te installeren. In de virtuele pc, VMware, gaan we Windows Server 2008 R2 64 bit (trialversie) installeren en configureren. Er is geen handboek voorzien.

Om me voor te bereiden ben ik op zoek naar een handleiding/screenshots- print screen/ video om dit normaal te kunnen uitvoeren. Nergenskan ik deze zaak uitgebreid vinden. Heeft iemand een tip voor deze server of eengelijkwaardige server?

alvast bedankt, aussie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er geen cursus beschikbaar van je school zelf? Ik heb een cursus, maar kan en mag deze niet zo maar delen.

Op volgende website wordt een installatie uitgelegd:

How to Install Windows Server 2008 Step by Step

De installatie van de gewone versie en de R2-versie is gelijklopend.

Vergeet niet om time and currency format op Nederlands te plaatsen en het keyboard op Belgium, Period. Doe je dat laatste niet dan ga je later problemen krijgen om in te loggen. Standaard wordt immers Qwerty gekozen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je Windows Server voor de eerste keer installeert moet je alles nog zelf configureren. Dat wil dus zeggen: de server roles nog installeren afhankelijk van de functies die je wil implementeren: dhcp, dns, ...

Het blauwe boek is de eerste versie van deze reeks en legt dus de basis uit. Verwacht wel niet te veel van dit boek. Het boek legt letterlijk elke stap met bijhorend prentje uit, maar veel leer je er niet uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.