Ga naar inhoud

Zyxel NSA310S


Aanbevolen berichten

Er zijn een aantal opties om te overwegen.

Ik lees op de website van Zyxel dat jouw Media Server de optie ondersteund tot het gebruik van een Private Cloud met behulp van het pakketje OwnCloud. Ik weet niet hoe je dit zou kunnen installeren/activeren op jouw Media Server aangezien ik daar geen handleiding over kan vinden. Wel kan ik vinden dat je met jouw NAS een webserver (en database) kunt inrichten waar je desnoods handmatig owncloud op kunt installeren door de broncode hiervan te downloaden.

Een andere optie zou zijn om via FTP de bestanden te bekijken, downloaden en uploaden. Als ik kijk naar de webinterface van jouw Media Server (http://images.itreviews.com/www.itreviews.com/photos/Zyxel-NSA310-Admin-interface.jpg) moet dit mogelijk zijn. Het probleem hierbij zou zijn dat je om bestanden te bekijken op vakantie, je eerst alles moet downloaden. Je kunt namelijk via de meeste FTP clients geen voorbeeldweergave van de bestanden bekijken.

In beide gevallen is het benodigd om in je Router wat poorten open te zetten. Sommige providers (zoals Telenet) blokkeren een aantal (standaard) poorten om te gebruiken. Daarom zou je hiervoor andere poorten moeten gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.