Ga naar inhoud

AGK cassette converter met USB, cassette muziek omzetten in MP3 via audicity


ajkappert

Aanbevolen berichten

Wanneer ik een nummer heb opgenomen in audicity dan wil ik het exporteren als MP3. "opslaan als MP3 files" Ja, opslaan.

"weet u zeker dat u het bestand wilt opslaan als MP3? Ja!

Dan vraag audicity om Lame-MP3 decoder te downloaden en dit bestand vervolgens te lokaliseren voor audicity (dit begrijp ik niet)

Ik heb het gedownload, dan komt er, wanneer ik het opnieuw probeer om het op te slaan de melding; "Wilt u lame_encdll nu localiseren"

Ja, alles geprobeerd maar krijg steeds de melding "kon MP3-coderingsbibliotheek niet openen.

Waar gaat het fout en wat raadt u mij aan te doen?

Met vriendelijke groet, Aalt Kappert

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Aalt,

Dan vraag audicity om Lame-MP3 decoder te downloaden en dit bestand vervolgens te lokaliseren voor audicity (dit begrijp ik niet)

Ik heb het gedownload, dan komt er, wanneer ik het opnieuw probeer om het op te slaan de melding; "Wilt u lame_encdll nu localiseren"

Het is voor mij niet duidelijk of u na het downloaden van LAME, LAME ook heeft geïnstalleerd, zie deze link Hoe installeer ik de LAME MP3-encoder? voor meer informatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot zover gelukt doch wanneer ik het opgeslagen MP3 nummer wil afspelen krijg ik geen geluid. Het wordt afgespeeld op Windows mediaplayer.

Ik start bij audicity "nieuw", neem een nummer op en klik dan op exporteren als MP3, dan moet ik het een naam geven en komt het in mijn muziek te staan.

Bestandsnaam: ......MP3

opslaan als: MP3 files (*mp3)

Kennelijk moet er nog iets meer gebeuren want wanneer ik audicity wil afsluiten vraagt het "veranderingen opslaan voor afsluiten?" Ja!, dan moet ik het weer een naam geven en dan staat er bij opslaan als: audicity-projecten (*aup)

Waar doe ik het fout????

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Aalt,

U heeft uw topic gemarkeerd als Opgelost, ik heb uw topic heropend xD

Tot zover gelukt doch wanneer ik het opgeslagen MP3 nummer wil afspelen krijg ik geen geluid.
Kennelijk moet er nog iets meer gebeuren want wanneer ik audicity wil afsluiten vraagt het "veranderingen opslaan voor afsluiten?" Ja!, dan moet ik het weer een naam geven en dan staat er bij opslaan als: audicity-projecten (*aup)

Waar doe ik het fout????

Een vraagje: is het probleem met geluid en andere opgelost?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Aalt,

Het lijkt opgelost, ik had de USB stick van de cassette-converter nog in de laptop, die moet er kennelijk eerst uit voordat ik geluid krijg.

Hartelijk dank en groet

OK graag gedaan en goed te horen dat het opgelost is :top: en dank voor de feedback :adore:

Kan ik de opgeslagen bestanden met de uitgang .aup verwijderen?

Ja . . . als het "project" af is en het MP3-bestand is in orde en u kunt het afspelen dan kunt u het .aup-bestand verwijderen.

In principe is dat hetzelfde net als bij Windows Movie Maker. U maakt een filmpje en vervolgens kunt het opslaan als een project.

Wanneer het filmpje nog niet definitief is kunt u opslaan (=project) en vervolgens morgen of zo weer verder gaan met bewerken.

In dit geval bij Audacity is het een audio bestand i.p.v. een filmpje.

Veel plezier met het digitaliseren van cassettebandjes xD

aangepast door iEscape
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.