Ga naar inhoud

codecs


elspieters

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb van 2 camerabandjes bij de combifotograaf een dvd laten maken. Nu hebben ze alleen de volgorde van die bandjes verkeerd om op de dvd gezet. Nu kon ik dat heel simpel zelf oplossen, volgens de fotograaf. Gewoon via windows moviemaker. Ik ben al tijden aan het prutsen om alleen al de dvd opgeslagen te krijgen op de computer. Dat is gelukt, maar nu krijg ik weer de melding dat windows moviemaker dit bestand niet kent omdat de codec codes niet goed zijn. Hoe krijg ik die codes? Het is zeer belangrijk want het gaat om een filmpje van mojn overleden neefje en de familie wacht erop!

Help aub!!

Els

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo clarkie,

bestandsformaat weet ik niet, het waren van de kleine "videobandjes" die je, als je ze wilde afspelen in de videorecorder,

in een adaptor stopt die er net zo uitziet als een gewone videoband zodat je ze op de video kon afspelen. Die bandjes zijn bijna

20 jaar oud.

Ik kan ze wel afspelen met Windows media player maar heb geen nero op de computer. Ben dus een beginner he?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dag elspieters,

We zijn je probleem uit het oog verloren, sorry.

Indien je probleem nog niet opgelost is ga je in de verkenner naar je videobestanden en kijk eens welke bestandsextensie er staat.

Voorbeeld:

post-23245-1417705150,5313_thumb.jpg

Onderstaande bestanden staan in de map video_TS

post-23245-1417705150,543_thumb.jpg

Wat die codes betreft kan je indien je zelf nog geen geïnstalleerd hebt altijd deze installeren. (klik erop)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Clarkie,

Als het goed is heb ik de codecs gevonden , weet alleen niet waar ik ze moet downloaden en of het veilig is.

De codecs die ik heb gevonden zijn:codec dvd subtitles (spu)

video MPEG-1/2 Video MPGV

audio A52-Audio (AKA) AC3 (A52)

Die VTS BUP EN VOB bestanden die hierboven staan die heb ik dus ook . Deze bestanden staan nu op dvd gebrand, maar de film staat dus door elkaar en nu wilde ik graag sommige stukken van de film achter elkaar zetten, maar weet dus niet hoe ik er achter kan komen welke BUP, VOB of IFO bestand bij welk stukje film hoort. Als ik het goed begrijp allemaal. Het is heel belangrijk dat het me lukt want het is een film van mijn neefje die 6 weken geleden is overleden. Het is voor de familie.

Ik weet niet eens of die codecs die ik codecs noem, wel echt codecs zijn, ik ben dus een beginner doe dit voor de eerste keer.

Alvast bedankt voor je hulp!!

Groetjes Els

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.