Ga naar inhoud

Externe HDD aansluiten via USB op TV


yvanvw

Aanbevolen berichten

Ik heb een seagate van 1 TB externe HDD , zonder externe voeding , aangeloten op de USB poort van mijn tv. (SONY).

De tv viel in eerste instantie om de 5 min. uit en zodra ik de HDD verwijderde , was alles weer normaal. Ik heb ondertussen contact gehad met Sony en daar is men blijkbaar op de hoogte van dit euvel. De USB poort zou blijkbaar te weinig voeding kunnen geven om de HDD optimaal te laten werken ( films bekijken e.d.). Nu is mijn vraag of er speciale usb kabels bestaan om die HDD met een aparte voeding ( via adapter op het net ) te laten werken? Op die manier lukt het volgens mij wel om de HDD aan te sluiten op mijn tv en goed te laten werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, ik heb ook een sony (bravia) , alles wat daarop aangesloten is met HDMI-kabel vind hij automatisch, maar de poorten scart, pc, usb, moet ik in het HOME-Menu selecteren zodat hij weet welk ingangs signaal hij moet gebruiken, en ja best steeds apparaten met eigen voeding. Op mijn afstandsbediening heb ik een toets (toets met pijl die naar binnen in het vierkant wijst) om dadelijk naar die selectie te gaan.

- - - Updated - - -

Nog wat, niet zomaar alle fims kan je tv aan, hangt af van de codex. Welke moet ik ook in mijn boekje gaan zoeken. Alle mpg en mpeg formaten kunnen ze allemaal aan en nog enkele, dacht ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja , maar het probleem is niet dat de tv de HDD niet ziet , hij ziet ze wel maar ik kan geen films bekijken; Heb ook al alle formaten geprobeerd , FAT32 , exFAT en NTSF. Als ik één film op een USB stick zet van ong. 1GB , dan speelt de tv die wel ! Maar de bedoeling is wel degelijk dat ik mijn gehele filmverzameling op een externe HDD plaats . Bij Sony tot op heden geen oplossing aan mij aangeboden ...

Volgens de gebruiksaanwijzing kan het toestel heel wat formaten aan hoor , mkv ,mpeg , avi , enz...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vriend is toevallig hier en die weet zeker dat zo 1.5 a 2jaar geleden sony tv's enkel FAT32 ondersteunen, van de nieuwste modellen weet hij het niet.

Als je een echte PC HDD schijf gebruikt die zowel door je pc als je tv ondersteund wordt , is hij er haast zeker van dat het enkel met DIVX films werkt , ook hier van de nieuwste modellen weet hij het niet.

Tevens moet de schijf een minimum grootte hebben van 160Mb als hij het goed herinnerd en maximum 2Tb , ook hier van TV's pakweg 2jaar en ouder.

- - - Updated - - -

sorry 160 Giga-byte is het minimum

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een nieuw toestel , 3 weken oud , en de USB ondersteunt HDD in alle formaten , staat ook zo in de handleiding. Wat enkele jaren geleden betreft klopt het wel wat je zegt . Nu spreekt men enkel van formaten (NTSF,Fat32, Fat16, exFat ) en codecs ( dat zijn er heel wat ) die ondersteund worden...

Het is wel zo dat als je een HDD gebruikt om programma's op te nemen via tv , dat die dan eerst geformateerd wordt en enkel nog te gebruiken is met je tv en niet meer met je pc. Misschien kan de processor van de tv die grote bestanden niet aan of zo ...Zoals ik al zei , ik heb vandaag één film (avi) op stick geplaatst , en dat werkte ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.