Ga naar inhoud

Magix Red uw video's


roelsmaarten

Aanbevolen berichten

Je hebt je vraag ook op een ander forum gesteld, best wachten we af wat daar uit de bus komt anders zitten we allemaal dubbel werk te verrichten.

Enigste vraag die ik me op dit moment wel stel is over wat soort video's gaat het die op een cassette staan, eigen filmpjes of origineel gekocht?

Aangekochte films zijn meestal toch wel voorzien van een beveiliging die ook voor problemen kan zorgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt je vraag ook op een ander forum gesteld, best wachten we af wat daar uit de bus komt anders zitten we allemaal dubbel werk te verrichten.

Enigste vraag die ik me op dit moment wel stel is over wat soort video's gaat het die op een cassette staan, eigen filmpjes of origineel gekocht?

Aangekochte films zijn meestal toch wel voorzien van een beveiliging die ook voor problemen kan zorgen.

Het gaat om VHS cassettes (zowel zelf opgenomen als gekocht). Normaalgezien moet het bij beiden werken. Op mijn reserve laptop (Windows 7, weliswaar tweedehands en met veel minder geheugen) werkt het. Alleen, doordat het een zwakkere PC is moet ik een vinkje zetten om de opnames met zwakkere PC's te optimaliseren.

Ondertussen kreeg ik het verlossende antwoord: 'Dit probleem ligt al bij de programmeurs, het is alleen onder Windows 8.1, want Video Easy 5 HD en Vdl 2014 werkt perfect met de video Wrangler .04. Ik moet ook even afwachten zo spoedig als ik een antwoord heb wil ik U berichten, stuur even een mail naar mi-bo@magix.info dan heb ik Uw email adres en kan makkelijker communiceren.

gr mido'.

Om dit simpele antwoord te vinden heb ik een hele namiddag en avond alles geprobeerd en gedaan wat de support aanraadde. Zij beweerden bij hoog en bij laag dat deze software draaide onder Windows 8. Wat dus blijkbaar niet zo is.

aangepast door roelsmaarten
Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit het antwoord kan ik inderdaad niet definitief afleiden of die opname USB-stick met versie 4.0 NIET werkt met Windows 8.

Ik vraag me nu af welke versie je wel gebruikt want in het topic dat je geopend hebt op de site van Magix zie je in de afbeeldingen dat het om versie 5 gaat.

Volgens wat ik lees op de site van Magix is bij versie 6 zelfs al een actualisering nodig. :hmmmm:

Windows 8 - MAGIX

En voor oudere producten staat er vermeld:

Voor oudere versies kunnen wij een volledige compatibiliteit met Windows 8 helaas niet garanderen. Wij raden in dit geval een update naar de actuele versie aan.

Bron:Windows 8 - MAGIX

Volg ons op:Google+|Facebook

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me nu af welke versie je wel gebruikt want in het topic dat je geopend hebt op de site van Magix zie je in de afbeeldingen dat het om versie 5 gaat.

Volgens wat ik lees op de site van Magix is bij versie 6 zelfs al een actualisering nodig. :hmmmm:

Windows 8 - MAGIX

En voor oudere producten staat er vermeld:

Even ter verduidelijking:

Hieronder een screenshot van de versie die de technische support mij doorstuurde:

post-7309-1417705823,003_thumb.jpg

Hier is te zien dat men werkt met versie 5.0.1.102. Ik werk met 5.0.1.104.

Deze eerste zou al (zogezegd) compatibel zijn met Windows 8.

Op de website zegt men inderdaad dat het programma met eerdere versies niet compatibel is.

MAAR: op de doos van de software staat wel degelijk versie 7, de recentste versie.

Eerdere versies zijn niet meer te koop.

De USB 4.0 waarover ik sprak is de versie van de opnamestick en niet van de software.

In het screenshot hieronder zie je een afbeelding die je zou moeten zien bij het selecteren van de opnamebron.

post-7309-1417705823,193_thumb.jpg

Hierin staat de keuze Hauppauge...

Deze keuze heb ik al niet bij mijn software. En deze is dus recenter dan deze die men mij toegestuurd heeft in het screenshot.

En ik heb ook niet de keuze tussen Composite of S-Video.

Daarbij komt nog dat men mij heeft gevraagd om de recentste software voor de USB-stick te installeren via de Magix website.

Ik moest gewoon maar de link volgen en installeren. En raad eens wat de recentste versie is?

De USB 4.0...

Ik vind dit verhaal vreemder en vreemder worden...

Wat denk jij hiervan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarbij komt nog dat men mij heeft gevraagd om de recentste software voor de USB-stick te installeren via de Magix website.

Ik moest gewoon maar de link volgen en installeren. En raad eens wat de recentste versie is?

De USB 4.0...

Ik vind dit verhaal vreemder en vreemder worden...

Wat denk jij hiervan?

Zoals reeds eerder aangehaald bezit ik de hardware en software niet maar die software voor je stick met versie USB4.0 zal dienen om je stick te laten werken.

Dat staat dan los van de software die op je PC staat om de video's te digitaliseren neem ik aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.