Ga naar inhoud

mediaplayer en mediacenter werken niet meer


sientje

Aanbevolen berichten

Hallo,

plots heb ik geen geluid meer met mijn laptop HP paviljon dv7. Youtube speelt wel via Internetexplorer en Mozilla firefox maar niet via Google Chrome. Als ik muziek van de harde schijf wil afspelen, lukt dat niet. Mediaplayer werd al opnieuw geïnstalleerd. Een PC-hersteller heeft er al twee uur op gezocht en hij vindt de oorzaak niet. Mediacenter heb ik nog niet verwijderd omdat ik niet weet waar ik de versie kan vinden. Spyware is verwijderd en Malwarebites heb ik ook laten draaien. Muziek spelen via VLC-mediaplayer lukt ook niet. Kunnen jullie me helpen aub?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer google crome te resetten.

[h=3]Uw browserinstellingen herstellen[/h]

  1. Klik in de rechterbovenhoek van het browservenster op het Chrome-menu SNP_9721C573E41777FBA43E1498AD084E3B160C_2696434_en_v2
  2. Selecteer Instellingen.
  3. Klik onderaan op Geavanceerde instellingen weergeven.
  4. Klik onder het gedeelte 'Instellingen herstellen' op Instellingen herstellen.
  5. Klik op Herstellen in het dialoogvenster dat wordt weergegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit heb ik geprobeerd zonder resultaat. Geluid en video's op de harde schijf kan ik niet via mediaplayer afspelen; ook niet via VLC-mediaspeler. Ik kan wel de beelden en muziek op de TV laten spelen, maar op de laptop heb ik schokkende beelden. Op Mozilla krijg ik een melding dat er een probleem is met 'shokwave plug-in' bij een youtube-filmpje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Installeer eens de nieuwste driver.

- - - Updated - - -

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, is dat een probleem? De laptop is al in handen geweest van een PC-hersteller maar die vindt niets. Hij denkt zelfs dat mijn CD/DVD-speler kapot is, maar ik denk het niet want de speler doet net hetzelfde, met schokkende beelden spelen en dan stoppen. Het is allemaal begonnen met mijn eerste topic toen ik geen wifi had, heel vreemd afgelopen, ik begrijp het nog steeds niet. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want het heeft me al veel gekost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Malware kan je uitsluiten volgens Mako - zie dit topic - dus voer je best onderstaande al uit.

Hallo Sientje,

Ik heb jouw logje bekeken en kan niet direct zorgwekkende zaken terugvinden in het logbestand. Omdat ik niet denk dat malware direct de oorzaak is van jouw probleem stel ik voor om eerst de ideeën van mijn collega's af te wachten. We kunnen bij wijze van "laatste poging" dan nog altijd een grondige malware check-up doen om er zeker van te zijn dat je computer helemaal schoon is.

Zelf weet ik niet zo veel af van hardware en de geluidsproblematiek waardoor je nog even zal moeten wachten op concreet advies van een collega of ander forumlid. Wel zag ik in je logje het programma SlimDrivers terug. Persoonlijk heb ik het niet direct zo voor programma's die zelf op zoek gaan naar andere drivers omdat ze vaak meer slecht dan goed doen. Bijgevolg zou ik je dus ook aanraden om dit programma van je computer te verwijderen. Al is die keuze uiteraard aan jou.

Zeker gezien geluid mogelijk te maken kan hebben met foutieve drivers lijkt me dat een eerste goede stap. :-)

Heb je al vaak andere drivers geïnstalleerd aan de hand van Slimdrivers want je hebt ook al problemen gehad met wifi?

Je hebt vermeld dat je beschikt over een HP paviljon dv7. Achter dv7 vindt je nog wat cijfers en letters terug (bijvoorbeeld: dv7-6b00ed) kan je die ook vermelden?

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

HP paviljon dv 7 6140sb productnr LX267EA#UUg.

Ik heb slimdrivers enkel toegepast toen ik geen wifi had en ik vind dit programma nu niet terug, het is er al af, denk ik. Nochtans zwier ik een programma af met 'Revo unistaller' en dan blijven er geen resten meer in de register maar zoals gezegd is de laptop binnen geweest bij een PC-hersteller.

Ik zal geduld oefenen en wachten op de analyse van Speccy. Alvast een dikke merci voor de medewerking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.