Ga naar inhoud

Muziek overzetten van iphone of ipod naar nieuwe pc


EnaHulp

Aanbevolen berichten

Hallo

Omdat ik er al heel lang niet in geslaagd ben om mijn muziek van een zeer oude pc over te zetten naar een nieuwe pc, heb ik die oude pc altijd behouden.

Die oude pc bleef ik gebruiken enkel en alleen om nieuwe aankopen op te laden in Itunes zodat ik ze van daaruit kon overzetten naar mijn Ipod en Iphone.

Echter die oude pc heeft nu een vaste plek gekregen op zolder (durf hem nog niet wegdoen).

Dat betekent dat ik zelfs geen moeite meer doe om nieuwe aanwinsten in te laden in itunes op mijn nieuwe pc omdat ik ze toch niet kan overzetten naar mijn Ipod/Iphone.

Kan iemand mij helpen? en me zeggen welke gratis software er bestaat om mijn itunes bib (muziekbestanden) van mijn Ipod of Iphone over te zetten naar mijn nieuwe pc.

Dan kan ik al mijn nieuwe aanwinsten inladen in die bibliotheek en het geheel synchroniseren met mijn Ipod/Iphone.

Het merendeel van mijn itunes bib bestaat uit aankopen via het internet van gesproken cursussen en zijn dus niet gekocht via itunes.

En ik had begrepen dat Apple geen ondersteuning geeft om gegevens over te zetten indien ze niet gekocht zijn via itunes.

Ik zie gratis versies van programma's met beperkte mogelijkheden waarbij je ze uiteindelijk toch moet kopen indien je alles wil overzetten.

Alvast bedankt voor je tips.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ EnaHulp,

:welkom: op PCH!.

Dat betekent dat ik zelfs geen moeite meer doe om nieuwe aanwinsten in te laden in itunes op mijn nieuwe pc omdat ik ze toch niet kan overzetten naar mijn Ipod/Iphone.

Dat zou ik wel eerst doen, maak vervolgens een reserve kopie op de pc en synchroniseren met de iDevices.

Kan iemand mij helpen? en me zeggen welke gratis software er bestaat om mijn itunes bib (muziekbestanden) van mijn Ipod of Iphone over te zetten naar mijn nieuwe pc.Dan kan ik al mijn nieuwe aanwinsten inladen in die bibliotheek en het geheel synchroniseren met mijn Ipod/Iphone.

Wellicht biedt deze link een oplossing, er zijn een aantal werkwijze om bovenvermelde uit te voeren.

Het merendeel van mijn itunes bib bestaat uit aankopen via het internet van gesproken cursussen en zijn dus niet gekocht via itunes.En ik had begrepen dat Apple geen ondersteuning geeft om gegevens over te zetten indien ze niet gekocht zijn via itunes.

Ik zie gratis versies van programma's met beperkte mogelijkheden waarbij je ze uiteindelijk toch moet kopen indien je alles wil overzetten.

In welk bestandstype zijn die gesproken cursussen? Het zou in principe moeten lukken met iTunes, want audio en/of video van een gekochte (fysieke) DVD kan ook opgenomen worden in iTunes bibliotheek, om vervolgens op een iDevice te plaatsen.

Update:

Bij deze link zijn er nog andere tips.

aangepast door iEscape
update
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je zeer snelle feedback.

Misschien is het overzetten vanuit mijn oude pc nog het minst moeilijke, ik probeer de thuisdeling, de externe harde schijf lijkt me - op het eerste zicht - heel omslachtig.

De bestanden zijn gekocht via de site van de aanbieder,

ik heb geen fysische cd's,

onlangs heb ik er nog gekocht en dat zijn mp3's.

Ik vermoed dat diegene die op mijn oude pc staan ook mp3's zijn.

Dit weekend haal ik die oude pc van de zolder en probeer ik het uit.

Ik vrees dat als ik er nu aan begin, het ver over middernacht wordt en de kans bestaat dat het niet eens lukt binnen een "normale" tijdspanne.

Aangezien ik mijn muziek op een ipod/iphone wil blijven beluisteren, veronderstel ik dat ik "veroordeeld" ben om itunes te blijven gebruiken?

Zodat ik - telkens ik een nieuwe pc koop - dezelfde miserie heb?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

@ EnaHulp,

Mijn excuus . . . dit topic is aan mijn aandacht ontschoten.

ik heb geen fysische cd's, onlangs heb ik er nog gekocht en dat zijn mp3's.

Ik vermoed dat diegene die op mijn oude pc staan ook mp3's zijn.

Dat is géén probleem.

Via iTunes kunt u muziek importeren. Ga bij iTunes in de menubalk naar Archief en klik vervolgens op Voeg toe aan bibliotheek.

post-41531-1417705984,5798_thumb.png

Vervolgens wordt de Verkenner geopend en scroll naar de map waar de muziek bestanden opgeslagen zijn.

Ik neem aan dat in de Verkenner een 'Muziek map' aanwezig is waar alle muziek erin staat en per Album en / of Artiest is ingedeeld.

Aangezien ik mijn muziek op een ipod/iphone wil blijven beluisteren, veronderstel ik dat ik "veroordeeld" ben om itunes te blijven gebruiken?Zodat ik - telkens ik een nieuwe pc koop - dezelfde miserie heb?

Naar mijn weten kunt men géén andere muziek 'software' installeren op een iPod / iPhone, met andere woorden men zou iTunes moeten gebruiken.

aangepast door iEscape
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.