Ga naar inhoud

Samsung Kies werkt niet/Smartphone wil niet praten met PC...


EYES-T

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik heb problemen met het aansluiten van mijn Samsung smartphone op de PC.

Het standaardprogramma Kies van Samsung hapert langs alle kanten : zeer traag

opstarten, geen verbinding met de GSM kunnen maken, bij "verbindingsproblemen oplossen"

steeds weer de drivers installeren(wat Windows trouwens elke keer automatisch begint

te doen),....Heb het programma ook al eens terug geïnstalleerd maar geen verbetering.

Als ik de GSM probeer aan te spreken alsof het een extern hard schijfje is, krijg ik soms

de melding "plaats een verwisselbare schijf F" terwijl in het overzicht naast de C-schijf

wel degelijk een 2e externe schijf staat vermeld. Deze manier is me al wél een paar keer

gelukt maar niet altijd dus....

Heeft iemand een tip voor een stabiel progje om dit allemaal wél te kunnen doen?

Of iemand die Kies van Samsung ook gebruikt en er wél mee kan werken?

Dit allemaal om een paar foto's op de PC te kunnen zetten.... :hmmmm:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn op het internet tal van meldingen over problemen met Samsung Kies te vinden, maar helaas weinig concrete oplossingen.

Je geeft aan dat het gaat over het overzetten van een paar foto's: je zou dit kunnen realiseren via de SD-kaart (indien aanwezig). Een andere optie: open je gmail op de smartphone, stuur een mail naar jezelf met de foto's als bijlage, sluit je gmail af op de smartphone en open dan je gmail op je PC om daar de foto's te downloaden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is voor enkele foto's inderdaad een oplossing.

Het is me zonet gelukt door de GSM terug op te starten terwijl hij in de PC zat

en de USB-poort herkend werd(maar niet als extern medium in "Computer".

Begrijpe wie begrijpe kan....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het gedownload maar blijkbaar is het enkel om apps, foto's, muziek over te zetten van je PC naar je GSM en niet andersom...Ben uiteraard de helpfiles pas gaan lezen als 't al geïnstalleerd was... :-)

Het maakte wel direct een mooie backup van het toestel, wat toch ook gegevensoverdracht is van GSM naar PC.

- - - Updated - - -

Correctie!! Het werkt wel, blijkbaar had het programma bij een eerste gebruik nog wat anders te doen buiten die backup, daarna kon ik vrij im- en exporteren.

Bedankt voor de tip! Hoop dat het blijft werken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er goed uit EYES-T, fijn te lezen dat we een werkende oplossing voor je probleem hebben gevonden ! :top:

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop "Markeer als opgelost", die je links onderaan kan terugvinden … zo blijft het voor iedereen overzichtelijk. ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik heb problemen met het aansluiten van mijn Samsung smartphone op de PC.

Het standaardprogramma Kies van Samsung hapert langs alle kanten

Ik wil hier toch nog even een tip plaatsen die voor mij wel gewerkt heeft bij het gebruik van een Samsung Smartphone.

Je moet eens proberen of het lukt met Samsung Kies (Lite)

Je kan in Samsung kies zelf overschakelen naar de Lite stand door op het pijltje te klikken naast het kruisje waar je het programma mee sluit.

Koppel dan pas de smartphone aan je PC.

post-23245-1417705837,5246_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.