Ga naar inhoud

screenrecorder 2


snowi

Aanbevolen berichten

Het spijt me dat ik weer moet melden dat ik terug in de problemen zit met mijn screenrecorder.

Ik had eindelijk na de PCH-oplossing i.v.m. mijn vraag over de screenrecorderproblemen de Essen und Trinken- en de Canvas/Terzake-uitzending kunnen screenrecorden. Ik had het voorlopig in een verzamelmap op het bureaublad geplaatst., doch ...ik ben alles terug kwijt en had ook geen recente BU gemaakt waarop de bestanden stonden toen het volgende grote probleem me overkwam:.

Wegens plotse stroomuitval van het net kreeg ik na het heropstarten slechts een volledig zwart scherm met 2 venstermeldingen. Namelijk:”services.exe en Isass.exe wordt niet gevonden” en “dienden terug geïnstalleerd te worden”. Doch klikken op OK in beide vensters en wat ook de enige mogelijkheid was, deed deze vensters verdwijnen en gaf dan een zwart, blijvend scherm. Dan met moeite (aanvaardde eerst het terugzetten van de BU niet) met Acronis toch een BU kunnen terugzetten waarna hij gelukkig terug normaal opstartte. Ik heb dan chkdsk gedaan alsook via “eigenschappen voor Windows XP (C:)” extra en “controle op fouten” en “het volume op fouten controleren” doch met het zelfde negatieve resultaat.

Hoogst waarschijnlijk heeft dat er mee te maken vermits ik geen geluid meer heb maar wel nog altijd (aanvaardbaar) beeld zoals voorheen. En als extra en misschien wel bruikbare informatie: slechts met de volumeknop helemaal open hoor ik buiten het zeer harde geruis van de luidsprekers, nauwelijks en bijna niet verstaanbare flarden gesproken tekst van de (Canvas-Terzake) uitzending. Ook heb ik de laatste versie K-Lite_Codec_Pack_1080_Full_inst.exe gedownload.

Ik had gehoopt dat ik met de verschillende werkwijzen zoals eerder vermeld, het wel verholpen zou worden. Jammer genoeg niet dus.

Bijkomende informatie:

Bij mijn vorige vraag omtrent de screenrecorder (http://www.pc-helpforum.be/f188/screenrecorder-72244/index3.html ) stelde ik via de hulp van Kweeziewabbit vast dat er 2 gele vraagtekens waren geplaatst bij “apparaatbeheer” door gebrek aan de nodige drivers.

Hieronder even ter verduidelijking de betreffende vragen en antwoorden (bespaart de moeite om naar de link/onderwerp te gaan met zijn 4 blzn...;-))

Volgens de hardware-id op de afbeelding zou het gaan om een ATI Radeon HD 4550 waarvoor blijkbaar geen drivers zijn geinstalleerd. Je kan de drivers voor de ATI Radeon HD 4550 hier downloaden.

Kan je dan ook voor het audioapparaat de hardware-id bepalen? Dan kunnen we ook daarvoor naar de juiste driver zoeken.

Kweeziewabbit,

De gele vraagtekens zijn beide weg na uitvoeren van je vorige opdracht.(ook van “audio”)!

Voor je vraag i.v.m. audio, heb ik de bovenste lijn genomen “AMD High Definition Audio Device” en hopelijk de goede(?)

HDAUDIO\FUNC_01&VEN_1002&DEV_AA01&SUBSYS_00AA0100&REV_1001\5&2DF2D054&0&0001

Anders zeg je me maar dewelke ik nemen mag.

De vraag naar het audio-apparaat was enkel indien het gele vraagteken was gebleven na het installeren van de grafische driver.Blijkbaar zat er ook voor het audio-apparaat een driver in het pakket en dus zou alles nu correct moeten werken.

Ik heb dan terug (hopelijk mocht dat...) via de link van Kweeziewabbit de ATI Radeon HD 4550 gedownload, die, zoals ik al eerder zei, uiteindelijk de screenrecorder goed deed werken. Hoewel er na het oplossen van de PCproblemen, er in “apparaatbeheer“ geen problemen (“gele vraagtekens”) gemeld werden. Doch dit bleek ook vergeefse moeite.

Onlangs zei iemand me dat je, door zelf uit te proberen om tot een oplossing te komen je veel leert, maar als dan niets lukt na meer dan een hele dag proberen...

Hopelijk kan PCH me weer uit de nood helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Mijn maat heeft een docking station op zijn 32 ram pc voor HD's. Ik heb mijn HD al eens verwijderd en bij hem binnen gedaan om foto's,muziek en video's te laten zoeken. Recuva ,maar dat duurt dan nog veel langer.Het was ook van een XP pc.

Als't er niet op staat of toch.Een goede winkel zal wel een docking station hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien ook eens een systeemcontrole doen.

Ga naar start -alle programma's - bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resultaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

Wanneer u de melding krijgt: "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden", voert u onderstaande niet uit. Krijgt u wel foutmeldingen, dan kan u onderstaande uitvoeren zodat we in een logje naar je problemen kunnen zien:

Typ nu findstr /c:"[sR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na sfc /scannow en enter krijg ik volgende vensters:post-42414-1417706023,5719_thumb.jpg

En na het insteken van de Windows-CD krijg ik het venster hierboven getoond, en dit blijft zo zonder verdere actie en blijft bij het enkel kleine blauwe streepje op de balk.

Na het terug insteken van de CD krijg ik volgende mogelijkheden:

- Windows XP installeren

- meer info over installatieproces

- extra Windows onderdelen installeren

- andere taken uitvoeren

- systeemcompatibiliteit controleren

Welke zal ik nemen of wat moet ik doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

En na het insteken van de Windows-CD krijg ik het venster hierboven getoond, en dit blijft zo zonder verdere actie en blijft bij het enkel kleine blauwe streepje op de balk.
Hoe lang heb je gewacht?

Heb je de juiste cd gebruikt want volgens het speccy logje (uit vorig topic) werk jij met een xp home en hier wordt de cd van xp pro gevraagd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ongeveer een 2-tal minuten gewacht.

Wat de CD betreft:

Ik heb de originele “Windows XP Home” van de winkel waar ik mijn PC kocht.

Opzij van de PC-toren is ook de sticker “Microsoft-Windows XP home” met nummer gekleefd, als bewijs van legale aankoop. Inmiddels heb ik op 16.02. 2012 na een herstelling aan de PC, van de winkel een door hen zelf aangemaakte verbeterde en aangepaste versie- CD meegekregen van “Windows XP home SP III”. En al ik deze in de CD/DVD-lezer steek, krijg ik dus:

- Windows XP installeren

- meer info over installatieproces

- extra Windows onderdelen installeren

- andere taken uitvoeren

- systeemcompatibiliteit controleren

En waarom de PC nu XP Pro vraagt weet ik echt totaal niet en maakt het wel heel vervelend voor mij en PCH...

Ik heb later wel M. Office Prof. 2010 op de PC gezet maar dar heeft er waarschijnlijk niets mee te maken.

En “systeemcompatibiliteit controleren”, mag ik dat eventueel proberen, indien het al met al van nut zou kunnen zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas. Geprobeerd maar zonder gevolg. Trouwens, ik kreeg volgend venster te zien en wat te begrijpen is door het stopzetten van W.XP? En ook het overslaan van deze mogelijkheid en voortgaan met de installatie van Windows hielp niet

post-42414-1417706027,7786_thumb.jpg

Spijtig dat ik die crash meemaakte door de plotse netstroomuitval. Eindelijk was eens alles OK en ook de geluidskaart werkte nu met de screenrecorder, om dan na de crash weer niet meer te werken ondanks ze wel geïnstalleerd is. (= zonder gele vraagtekens)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je het speccy logje nogmaals maken en een nieuwe link plaatsen want deze werkt niet.

De link wordt door speccy samengsteld uit een willekeurige reeks van letters en cijfers.

Nu wil het toeval dat in jou link een lettercombinatie zit die door de forumsoftware als aanstootgevend wordt beschouwd en vervangen door ***.

Maar daardoor werkt de link dus niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.