Ga naar inhoud

Acces 2003-bestand met een aantal gebruikers gelijktijdig gebruiken


Steven DB

Aanbevolen berichten

Dag allen,

Zelf heb ik weinig ervaring met Access, daarom leg ik de vraag voor op dit forum.

In onze organisatie hebben we 2 gelijkaardige Access-bestanden. Ze dienen voor de registratie van grofvuil-inzamelingen in 2 verschillende Vlaamse gemeenten. Vandaar ook 2 verschillende bestanden. We hebben de databases niet zelf gemaakt maar aangeleverd gekregen door een van onze partners.

De bedoeling is dat onze medewerkers (maximaal 3) gelijktijdig in de bestanden kunnen werken. Met het ene bestand geen probleem. Maar het andere bestand opent niet als het al door een andere gebruiker is geopend. Op de Access-pagina's van Microsoft vond ik dat het bestand niet als Exclusief mag geopend worden, indien het gedeeld wordt via een netwerkfolder-wat dus het geval is. Via Extra-Opties-Geavanceerd ben ik dat gaan nakijken maar de optie "Gedeeld" staat wel degelijk aangevinkt. Toch lukt het ons niet om het bestand op verschillende computers tegelijkertijd te openen.

Iemand suggesties?

Alvast bedankt,

Steven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet access bestand op een vaste plaats zetten.

Dan een nieuwe database maken en dan bovenaan op externe gegevens en zorgt dat het is gekoppeld.

Dan kan je de nodig tabellen enz. importeren.

Zo kan je met meerdere database gelijktijdig werken met dezelfde database.

Het is ook geen probleem om de nieuwe database te koppelen aan 2 database.

In afbeelding ziet je pijltjes en dat zijn koppeling naar een ander database.

Je kan ten alle tijden de originele database verplaatsen maar dan moet je op koppeling beheer klikken of de verbinding weer in orde te brengen.

post-6829-1417705658,5465_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.