Ga naar inhoud

Geluidsbestanden comprimeren.


Aanbevolen berichten

Hallo vrienden,

Ik wil in een PPS een geluidsbestand toevoegen aan een fotoalbum, dit bestand weegt 56.12 MB, dus veel te zwaar.

Vroeger in mijn Windows XP gebruikte ik "Switch Sound Converter", typisch voor Windows XP, die mij toeliet een bestand heelwat te verkleinen, om het kunnen toevoegen aan een PPS.

Bestaat een similair programma voor Windows 8.1, om mijn probleem op te lossen ?

Vroeger bebruikte ik dit en met resultaat:

lx2r87k8ADUAAAAASUVORK5CYII=

Kan mij iemand helpen a.u.b. ??

Groetjes.

Rolle.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Vrienden,

Sorry voor deze ongewenste grote storing die zich voordeet tijdens het verzenden van dit bericht !!!

Heb ik echt niet gewild, en ik weet zelfs niet hoe dit er gekomen is.

Doch mijn vraag blijft uiteraard nog steeds vacant !

Het betreft een probleem in Windows 8.1

Kan iemand me helpen, hoe ik een muziekbestand van +/- 56 MB kan comprimeren naar 1,5 à 2 MB

om het kunnen invoegen in een PPS, die nadien verstuurbaar is met een e-mail ??

Graag een seintje a.u.b.

Rolle.

Link naar reactie
Delen op andere sites

PowerPoint aanvaardt wel degelijk mp3 (ondersteunde video- en audio voor PowerPoint).

Maar ook .aac dat nog compacter is.

Probeer Audacity als audio editor- en convertor. Het is goede freeware.

Converteer je mp3 bestand naar .aac en gebruik de op één na laagste bitrate.

Besef wel dat je een mp3 bestand (dat al erg gecomprimeerd is) van 56 MB nooit kan herleiden tot 3 à 5 MB zonder serieus kwaliteitsverlies.

Een andere optie is het mp3 bestand op te delen in verschillende stukjes en die stukjes achtereenvolgend importeren in je PPS.

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.