Ga naar inhoud

Office 2010: printer weigert af te drukken


bonkayl

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier.

Mijn nieuwe printer wilt niet afdrukken uit Word, Excel en Outlook.

PDF files, foto's en van webpagina's lukt zonder problemen.

Ik had al opgevangen dat dit vaak gebeurt de laatste tijd.

Iemand een idee hoe dit komt?

Bradley

Link naar reactie
Delen op andere sites

En gaat het hier ook om een HP Printer?

Geef merk, model en modelnummer door.

Voer ook onderstaande uit.

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

een typisch probleem voor HP?

Er zijn op dit forum reeds meerdere leden die het zelfde probleem hebben met een HP printer, nu nog de oplossing vinden.

Welke printer had je voordien?

Is alles van die printer volledig verwijderd?

Verwijder de USB- kabel van je printer uit de laptop.

Verwijder dan alle software van HP en eventuele andere printer.

Voer dan onderstaande uit.

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het (als je niet wilt dat Google Chrome op je PC als standaard-webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op.

Klik in de linkse kolom op “Cleaner”.

Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en na de analyse op 'Schoonmaken'.

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”.

Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”.

Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”.

Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Verwijder de voedingsstekker van je printer en herstart de laptop.

Download nu deze driver en installeer, sluit de printer pas aan als er om gevraagd wordt.

Kan je nu wel afdrukken vanuit een Office toepassing?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de stappen gevolgd, alles verwijdert van HP, CC Cleaner uitgevoerd en printer opnieuw geïnstalleerd.

Zowel met usb kabel als draadloos wilt hij nog steeds niet afprinten vanuit een Office toepassing.

Bij outlook krijg ik de melding: printer niet gereed, Bij Word: gebeurt er niks, er komt geen taak in het afdrukvenster.

Bij Excel krijg ik een kadertje.post-49763-1417705883,2419_thumb.jpg

Bij FrontPage lukt het wel om af te drukken.

Bij PowerPoint gebeurt er ook niks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.