Ga naar inhoud

Easeus Backup : nieuwe bootdvd aanmaken?


Passer

Aanbevolen berichten

Ik zie alvast twee redenen om het wel te doen.

1. Het betreft telkens een zelf beschreven schijfje dat door verloop van tijd ook niet meer leesbaar wordt. Best maak je na enkele jaren telkens een nieuwe kopie van je schijfjes.

2. Een update wil zeggen dat er vernieuwingen zitten in de software, dus altijd handig om die aan boord te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat eerste is in mijn geval niet nodig, mijn vorige schijf is maar een half jaartje oud

en aan je tweede argument had ik ook al gedacht -

Bijkomende vraag: ik maakte een half jaar geleden twee dvd's aan voor alle zekerheid (dvdr) dit kost me telkens twee dvd's - ik vermoed dat ik ook met dvdrw's kan werken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijkomende vraag: ik maakte een half jaar geleden twee dvd's aan voor alle zekerheid (dvdr) dit kost me telkens twee dvd's - ik vermoed dat ik ook met dvdrw's kan werken?

Vroeger heb ik ook veelvuldig gebruik gemaakt van herschrijfbare schijfjes maar ze geven sneller problemen wat betreft leesbaarheid.

Nu gebruik ik enkel nog de niet herschrijfbare schijfjes.

uit ervaringen in het verleden: een backup maken en die weer terug zetten altijd doen met dezelfde versie van het backupprogramma.

nou is easus op zich betrouwbaar, maar je kan nooit weten... gooi dus -zolang je nog daarmee gemaakte backups hebt- dat oude schijfje niet weg!

En zo heb ik juist de omgekeerde ervaring opgedaan met Acronis, de nieuwere versies deden hun werk vaak beter.

Maar inderdaad, je schijfje gooi je beter niet zomaar weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, dan speel ik maar zeker en maak maar dvdR's aan - zo dikwijls zal het programma ook geen nieuwe versie aanbieden. En gezien ik toch wekelijks een systeem kloon, moet ik de oude schijfjes ook niet lang meer bijhouden :-)

Dank je Clarkie voor je info en voor de raad van Falstring !

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k heb ondertussen gemerkt dat ik een domme denkfout maakte: als ik system backups maak, worden er telkens bestanden van een kleine 30 Gig aangemaakt en dus gebruikte ik een dvd om die bootdisk te maken. Kom ik nadien tot de vaststelling dat die echter ook op een gewone CD passen, want er wordt slechts een kleine 200Mb naar die schijf geschreven.Tja, door schade en schande word je nog altijd wijs :dong: ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het had ook gekund dat je geen CD's in huis had, zo heb ik zelf enkel DVD-RW's in huis ...

Ik zou inderdaad veronderstellen dat alles backward compatible is, maar zou het voor alle zekerheid zeker eens testen.

Zelf heb ik nog nooit een update gedaan van dergelijke software: de versie waarmee ik momenteel werk dateert van juli 2011 en doet perfect wat ze moet doen.

Voor mij zijn de belangrijkste images: de eerste twee (eentje na installatie van OS, alle drivers en updates + een tweede na installatie van alle software en het personaliseren van het systeem) en de laatste twee ... deze heb ik dubbel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.