Ga naar inhoud

Easeus kloon maken


Passer

Aanbevolen berichten

'k heb het programma sinds kort in gebruik en al eenmaal een kloon teruggeplaatst - zonder problemen.

Alleen: ik wilde net een nieuwe 'kloon' maken en merk net het volgende op:

tot hiertoe deed ik het met de eerste optie (blauw) maar plots merkte ik als derde optie Kloon op (oranje) - euh: wat is het verschil tussen beide?

post-42549-1417705765,3509_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dank je Clarkie, 'k vind geen blz 83 maar ik vermoed dat je (op het einde) punt 6 bedoelt ?

Begrijp ik het goed: met zo'n system backup ben ik niets moest mijn schijf het begeven? en gezien dat dàt mijn uiteindelijke bedoeling is, kan ik ook best af en toe een 'echte' kloon gaan maken met die oranje mogelijkheid?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je Clarkie, 'k vind geen blz 83 maar ik vermoed dat je (op het einde) punt 6 bedoelt ?

Bij punt 6 staat een link naar een weliswaar Engelstalige handleiding en daar dus vanaf blz. 83 ;-)

Begrijp ik het goed: met zo'n system backup ben ik niets moest mijn schijf het begeven? en gezien dat dàt mijn uiteindelijke bedoeling is, kan ik ook best af en toe een 'echte' kloon gaan maken met die oranje mogelijkheid?

De back-up functie is wel geschikt om later te gebruiken als je schijf het begeeft of als je besturingssysteem rare kuren krijgt.

De Clone functie is handig als je de inhoud van de ene werkende schijf direct wil over plaatsen naar een andere schijf.

Zoals bijvoorbeeld als je een grotere schijf gaat gebruiken of je harde schijf is aan vervanging toe maar nog niet defect kan je dus alle data rechtstreeks versassen van de ene naar de andere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k heb die handleiding eens goed bekeken en ik denk dat ik iets anders wil dan dat Easeus mogelijk maakt.

In die handleiding lees ik namelijk:

3. Select the destination partition under Target location and click Next. To learn more about the options in this step, refer to Sector by sector clone.

lf the destination disk is an SSD, checking the box Optimize tor SSD wilI ensure sector alignment in the process, and the possibility of booting trom the SSD successfully after recovery wilI be increased.

The destination partition wil/ be totally overwritten after clone, and the data on it may be permanently lost.

Wat ik echter wil is een kloon op een andere partitie zetten als 'bestand' - dus ik wil die partitie niet klonen naar een andere partitie, maar ze er zo op plaatsen dat ik er daarna nog een tweede kloon nààst kan zetten. Ik maak geregeld klonen van mijn C en 'k hou er altijd enkele oude 'in reserve' voor het geval de laatste brak zou zijn.

Onder XP gebruikte ik nog Drive Image 2002 en die plaatste een kloon gewoon op een andere partitie. Een maand later zette ik er dan een tweede naast.

Gezien het programma uit 2002 dateert vermoed ik (fout?) dat het niet meer goed zal werken onder Win 8 en ook geen weg kan met een SSD-schijf.

Weet iemand of datgene wat ik wil ook uit te voeren is met Easeus?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij heeft de mogelijkheden die je in mijn plaatje hierboven ziet - en 'k ging ervan uit dat 'system backup' dàt was wat ik bedoelde - maar blijkbaar is het een soort (veredeld) systeemherstel.

Al weet ik het nu weer niet zo goed: Clarkie schreef in bericht 4 : "De back-up functie is wel geschikt om later te gebruiken als je schijf het begeeft of als je besturingssysteem rare kuren krijgt."

"als mijn schijf het begeeft" : >>>> dat is dus als mijn systemschijf crasht - mag ik daaruit besluiten (,Clarkie,) dat ik mijn systeem dan toch gewoon op een nieuwe schijf/partitie kan terugplaatsen zoals ik vroeger met mijn Drive Image kon doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.