Ga naar inhoud

EasyCrypto


Tommie

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik werk al jaren met EasyCrypto de luxe voor vertrouwlijke documenten met bijv. inloggegevens die ik opsla op een externe schijf. Nu heb ik EasyCrypto op mijn nieuwe Windows 8.1 computer geïnstalleerd maar nu geeft EasyCrypto steeds een foutmelding als ik een bestand probeer te decoderen! Ik heb zojuist via compatibiliteits mode EasyCrypto uitgevoerd als voor XP maar met hetzelfde resultaat: Er is een fout opgetreden. Toegang geweigerd!

Echter verplaats ik een gecodeerd bestand naar bijv. het bureaublad van de C: schijf dan is het gecodeerde bestand nu EasyCrypto via die compatibiliteits mode draait wel te decoderen! Het programma werkt dus wel, mijn wachtwoorden voor decoderen zijn dus ook goed, alleen decoderen op externe schijven (waar vele gedecodeerde bestanden staan) werkt niet.

Is dit op een bepaalde manier op te lossen want steeds bestanden heen en weer slepen van extern naar C: om even in te kijken als je iets zoekt is nogal onhandig.

Bedankt alvast,

Tommie

Link naar reactie
Delen op andere sites

EasyCrypto Deluxe is compatibel met Windows 95, Windows 98, Windows 98 SE, Windows ME, Windows 2000, Windows NT en Windows XP ... niet met recentere Windowsversies.

Updates en support zullen er niet meer komen aangezien de producent niet meer actief is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ah producent gestopt, ja dat is jammer dan mag ik nog blij zijn dat ik een manier gevonden heb om die voorheen gecodeerde berichten te decoderen! Windows zelf heeft niet zo'n soort iets om privacy gevoelige bestanden en/of mappen met bijv. een wachtwoord te beveiligen?

Dan heb ik nog wel een andere vraag: Bij XP hoefde je alleen met je rechtermuisknop op een bestand te klikken om het te laten coderen of decoderen met EasyCrypto, nu met Windows 8.1 zit EasyCrypto niet meer in dat menuutje van mijn rechtermuisknop, wat moet ik instellen omdat weer te krijgen?

Bedankt,

Tommie

Link naar reactie