Ga naar inhoud

EasyCrypto


Tommie

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik werk al jaren met EasyCrypto de luxe voor vertrouwlijke documenten met bijv. inloggegevens die ik opsla op een externe schijf. Nu heb ik EasyCrypto op mijn nieuwe Windows 8.1 computer geïnstalleerd maar nu geeft EasyCrypto steeds een foutmelding als ik een bestand probeer te decoderen! Ik heb zojuist via compatibiliteits mode EasyCrypto uitgevoerd als voor XP maar met hetzelfde resultaat: Er is een fout opgetreden. Toegang geweigerd!

Echter verplaats ik een gecodeerd bestand naar bijv. het bureaublad van de C: schijf dan is het gecodeerde bestand nu EasyCrypto via die compatibiliteits mode draait wel te decoderen! Het programma werkt dus wel, mijn wachtwoorden voor decoderen zijn dus ook goed, alleen decoderen op externe schijven (waar vele gedecodeerde bestanden staan) werkt niet.

Is dit op een bepaalde manier op te lossen want steeds bestanden heen en weer slepen van extern naar C: om even in te kijken als je iets zoekt is nogal onhandig.

Bedankt alvast,

Tommie

Link naar reactie
Delen op andere sites

EasyCrypto Deluxe is compatibel met Windows 95, Windows 98, Windows 98 SE, Windows ME, Windows 2000, Windows NT en Windows XP ... niet met recentere Windowsversies.

Updates en support zullen er niet meer komen aangezien de producent niet meer actief is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ah producent gestopt, ja dat is jammer dan mag ik nog blij zijn dat ik een manier gevonden heb om die voorheen gecodeerde berichten te decoderen! Windows zelf heeft niet zo'n soort iets om privacy gevoelige bestanden en/of mappen met bijv. een wachtwoord te beveiligen?

Dan heb ik nog wel een andere vraag: Bij XP hoefde je alleen met je rechtermuisknop op een bestand te klikken om het te laten coderen of decoderen met EasyCrypto, nu met Windows 8.1 zit EasyCrypto niet meer in dat menuutje van mijn rechtermuisknop, wat moet ik instellen omdat weer te krijgen?

Bedankt,

Tommie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of het toevoegen aan het RMK-menu mogelijk is in Windows 8.1 kan ik je niet bevestigen ... bij Windows 7 is dit mogelijk via een ingreep in het register. Mocht je hiermee aan de slag willen, maak dan ZEKER eerst een back-up van je register.

Versleutelen in Windows 8.1 kan met Encrypted File System, maar enkel op voorwaarde dat je met de Pro of Enterprise versie werkt ... AxCrypt is compatibel met Windows 8.1.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Nee een ingreep in het register is zeker niet de bedoeling, ik dacht dat het simpel was net zoiets als aan start toevoegen of zo. Ik denk dat die Axcrypt wel wat is om te gaan gebruiken ipv EasyCrypto.

Ik heb geen Pro of Enterprise versie maar een OEM versie, bij pc informatie stond er iig geen Pro of Enterprise achter.

Ik heb even over die Encrypted File System gelezen is dat wat in mijn rechtermuisknop klik, zit als Delen met? Wat ik begrijp is dat er nu niks van mijn bestanden worden gedeeld met andere gebruikers op deze computer tenzij ik hun gebruikersprofiel toesta om bepaalde bestanden in te mogen zien?

Is zo iets ook mogelijk voor mij als administrator, met een externe schijf zodat de kinderen vanaf hun gebruikersprofiel niet bijv. opgeslagen foto's en vakantiefilmpjes per ongeluk kunnen deleten? Is een externe schijf voor mij als administrator te beveiligen tegen andere userprofielen dus eigenlijk?

Bedankt voor je reactie!

Tommie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Encrypted File System is enkel van toepassing bij Windows 8.1 Pro en Windows 8.1 Enterprise.

Wanneer die opgeslagen foto's en filmpjes ECHT belangrijk zijn, dan dien je deze MINIMUM op twee verschillende externe geheugendragers te stockeren ... drie is nog beter.

Voor de kids zou ik werken met een stick: tegenwoordig zijn die best betaalbaar, ook voor grotere volumes én ze kunnen tegen een stootje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Asus,

Axcrypt heb ik net gedownload en ga ik zo installeren!

Ja die opgeslagen Filmpjes een foto's zijn zeker belangrijk maar filmpjes betreffen wel HD opname dus grote bestanden zijn het wel. En goede tip om ze nog eens te kopieren naar een 2e backup schijf. Kan ik dat bijv. ook doen met Macrium Reflect free? Om alleen de mappen Afbeeldingen en Video's met een soort image bestand te backuppen of maakt dat programma alleen maar een image van mijn gehele externe schijf en niet van bepaalde mappen die ik aangeef?

En extra backup usbstickie ergens neerleggen buiten bereik van kids is ook een goed idee!

Bedankt weer!

Tommie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik Macrium Reflect Free om een complete kopie van de harde schijf te maken, of enkel van de C-partitie waarop Windows staat.

Op geregelde tijdstippen kopieer ik mijn map Afbeeldingen en map Documenten op twee verschillende externe harde schijven en een USB-stick ... gaat vlot, zeker wanneer je over USB 3.0 beschikt.

Een 32GB USB-stick vind je voor minder dan €15, een 64GB USB-stick vind je reeds voor een kleine €25.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.