Ga naar inhoud

Foxit Phantom: Achtergrond toevoegen


Dippie

Aanbevolen berichten

Beste forummers,

Ik heb een klein doch dringend probleem met Foxit PhantomPDF. Voor de mensen die niet weten wat voor programma dit is: Hiermee kun je PDF-bestanden aanpassen.

Ik heb een trial van versie 2.2.3, en wil graag een achtergrond toevoegen aan een ingescand PDF. Wanneer je een gewoon PDF van de computer afhaalt kun je makkelijk een achtergrond toevoegen, maar wanneer je een PDF inscant lukt dat niet. Heeft dit misschien te maken met dat de PDF als soort van afbeelding uit de scanner komt gerold, zodat er geen achtergrond achter de tekst kan?

Is hier een oplossing voor, zodat ik de tekst blijf zien, maar er wel een achtergrondafbeelding in komt? Op de site van Foxit zelf word ik niet veel wijzer.

Hulp is zeer welkom.

Groet,

Diedrik

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Dippie,

Wanneer je een gewoon PDF van de computer afhaalt kun je makkelijk een achtergrond toevoegen, maar wanneer je een PDF inscant lukt dat niet. Heeft dit misschien te maken met dat de PDF als soort van afbeelding uit de scanner komt gerold, zodat er geen achtergrond achter de tekst kan?

Ja dat klopt.

Een ingescand document heeft wel .pdf als extensie maar is in feite géén echte .pdf-bestand.

Als u een Word-document via de pc converteer naar een .pdf-bestand dan is dat een geconverteerde .pdf-bestand dat wel bewerkt kunt worden.

Een oplossing is er wel, namelijk heeft de scanner een OCR-functie?

Maar u kunt ook Online proberen, zie deze link voor meer informatie.

De tekst van het document bewerken is dan mogelijk, maar of u een achtergrond kunt toevoegen dan weet ik niet.

Het is zeker de moeite waard om te proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op stage hebben we een Xerox Workcentre Pro 232 staan, hier bleek een instelling in de beeldinstellingen niet goed te staan. Nu kan ik een afbeelding achter de tekst plakken.

Nu probeer ik hetzelfde voor elkaar te krijgen op een Xerox WorkCentre 7345. Hier staan de beeldinstelling ver weg gestopt, maar uiteindelijk heb ik het wel gevonden. Ik heb vervolgens alle instellingen zo gezet dat het plaatsen van een afbeelding op de achtergrond ook kan, maar toch lukt het niet.

Nu weet ik natuurlijk niet of jij zoveel verstand van Xerox-printers hebt, maar 'Niet gevraagd is altijd mis' :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.