Ga naar inhoud

Groen mapje microsoft security


bernard

Aanbevolen berichten

Ik ben hier al eerder mee geweest , maar misschien was mijn uitleg niet erg duidelijk , dus probeer ik het nog een keer .

Ik heb zelf een laptop met windows 7 , en daar heb ik rechtsonder in de taakbalk een groen mapje staan van microsoft security Essentials .

Als ik hier op klik , krijg ik een scherm met een overzicht van de beveiliging .

En dat is prettig , want als er iets niet goed gaat wordt groen geel/oranje , en dan moet ik even scannen .

Nu het probleem :

De laptop van mijn vrouw , met window 8 heeft dat groene mapje rechtsonder in de taakbalk NIET.

In plaats daarvan heeft zij : windows defender , een soort stenen muurtje , en die staat links in de taakbalk

Als ik hier op klik krijg ik wel het scherm met overzicht van de beveiliging .

Het vervelende is , dat deze niet aangeeft (andere kleur ) dat er gescand moet worden .

Ik heb het zojuist even gecontroleerd , en er werd aangegeven dat de laptop niet beveiligd was , dus scannen

Dit is al een hele tijd zo , en toch heb ik in het begin toen ze de laptop in gebruik nam , wel altijd dat groene mapje gehad .

Ik doe er een afdruk bij van het mapje op MIJN laptop, om te laten zien welke ik mis op de andere laptop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Jawel , dat weet ik wel , en dat heb ik ook allemaal wel goed staan .

Maar toch moet ik af en toe scannen omdat mijn laptop dat dan aangeeft .

Maar dat is het punt dus , op mijn laptop zie je het direct , want dan wordt het groene mapje geel/oranje .

En op die van mijn vrouw zie je dat niet , omdat ik dat groene mapje niet kan zien .Dus wil ik graag dat groene mapje tevoorschijn ,,toveren ,,

Mijn vrouw en ik hebben trouwens allebei een verschillend scherm ( zie bijlage )

post-13661-1417705717,3667_thumb.jpg

post-13661-1417705717,4145_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de link van haver tot gort bestudeerd , maar alles staat goed op de laptop van mijn vrouw .

Er wordt wekelijks gescand , en toch is de laptop af en toe ,, NIET BESCHERMD ,,

En daarom wil ik zo graag dat groene mapje zien , want die geeft onmiddellijk aan of er iets niet goed is , en dat er even gescand moet worden .

Is er verschil in de laptop van mijn vrouw , en die van mij /

Zij heeft windows 8 , en ik windows 7 , en dus ook verschillende schermen ?

En een tijd terug ( een jaar ?)was dat mapje er wel .

Maar als het niet mogelijk is , dan is er nog geen ,, man overboord ,, hoor .

Het wordt dan gewoon een kwestie van checken als de laptop gebrui9kt wordt .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voer bericht 9 uit en dan mag je ook onderstaande doen.

En een tijd terug ( een jaar ?)was dat mapje er wel .

post-23245-1417705717,7423_thumb.jpg

Dat groene icoon kan je terug krijgen door te klikken op het naar boven wijzend pijltje naast de klok.

In het menu dat je dan krijgt kies je aanpassen...

post-23245-1417705717,7733_thumb.png

In het volgende venster kan je de instellingen aanpassen omtrent pictogrammen en meldingen in de taakbalk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.