Ga naar inhoud

inbelinstellingen vr faxen met windows xp


Gast kees00

Aanbevolen berichten

Mijn fax is geactiveerd volgens de aanwijzingen van microsoft en mijn modem maakt volgens de wizard kontakt met andere modems. Maar als ik wil faxen gaat het niet. Ik denk dat ik een fout heb gemaakt in de inbelinstellingen. Welke zijn de juiste voor een 02 vast nummer ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

0 mag er niet voorstaan, dus bijv.: 2 1234567 , dus bij 054/123456 zal dit 54 123456 worden.

Ga je internationaal faxen is dit net hetzelfde. Bijv.: Nederlands nummer word in Nederland 06 1234567 gebruikt, fax jij vanuit België 31(landnummer Nederland) 6 (Zonenummer) 1234567 (abonneenummer ) 31 6 1234567

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste, op "Mijn Locatie" kan ik alleen 02 invullen, moet ik dan ook nog 0032 voor Belgie invullen. Als ik naar een ander 02 nummer wil faxen, moet ik dan de 02 daarvan vormen of weglaten ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spijtig dat je niet vermeld in welk land je woont, maar ik woon dus in België zone 02

Wanneer ik nu naar een nummer fax in mijn zone 02 , hoef ik enkel het abonneenummer in te typen

1234567

zend ik een fax naar zone 054 gebruik ik 054/123456 , doch moest ik nu vanuit Nederland faxen dan typ ik 00 (internationaal) 32 (landnummer België) 54 (zonenummer 0 weglaten) en 123456 het abonneenummer, met andere woorden als ik vanuit Nederland ga faxen en ik gebruik 00 054 123456 ga ik melding krijgen onbekend nummer.

In de faxinstellingen van jouw nummer moet jij ook wel de 0 weglaten. Bijv.: jouw nummer is 02 9876543 dan moet jij jouw instellingen zo plaatsen in je windows fax instellingen 29876543. Normaal gezien als je landinstellingen juist staan in je WINDOWS instellingen hoef je dit niet in te stellen voor jouw nummer, gebeurt automatisch. Ga je echter faxen naar buitenland moet je wel 00 + landnummer gebruiken. Kun je juist even omschrijven wat het probleem is. Werk je met XP?

Normaal als je XP gebruikt moet je wel even CD-ROM erbij halen en extra programma's installeren , en het faxprogramma van windows XP installeren. Dus CD rom in lezer plaatsen, je zal het menu zien, windows installeren extra programma's installeren enz..... en daar zal je windows fax moeten selecteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Swake,

Ik zit in dezelfde zone als jij, dus zone 02 - ik zit in Anderlecht. Ik heb de faxconsole van windows xp al geïnstalleerd. Ga ik in een te faxen document naar Afdrukken, Faxen, dan geeft hij naam printer FAX aan en daaronder status Niet-actief. Type Microsoft Shared Fax Driver. Locatie SHRFAX : Klik dan op OK, dan verschijnt de Fax Wizard; die vraagt aan te vullen Aan : (al dan niet via adresboek). Locatie is België (32). Het in te vullen Faxnummer splitst hij op met tussen haakjes het vroegere netnummer (?). Links aangevinkt Kiesregels gebruiken (of moet ik dat uitvinken ?).

Daaronder Mijn Locatie. Ik klik op Kiesregels en op mijn locatie staat dan Netnummer 02. Ik neem dan dat ik dan die locatie moet bewerken.

Algemeen kan ik invullen bv Brussel

Land België

Netnummer staat nu 02 - is hier de fout gebeurd en moet dat gewoon 0 worden ?

Kiezen met Toon of Puls (Puls lijkt me goed).

Onder het tabblad Regels voor Netnummers, en daar staat nu niets ingevuld. Als dat zoals hierboven 0 is moet ik bij het bellen naar nationale nummers steeds de 0 weglaten.

En als ik dat probeer lukt het niet. hij krijgt wel contact, maar het typische fax geluid geeft hij niet.

Wat doe ik verkeerd.

Heel erg bedankt voor je geduld.

, kjt me hgoe eDruk ik dan op OKaan al

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als ik dat probeer lukt het niet. hij krijgt wel contact, maar het typische fax geluid geeft hij niet.
Sorry, te laat opgemerkt. Dit kan er ook op wijzen dat de persoon waar je wil naar faxen zijn fax apparaat niet aanstaat. Kan gebeuren hoor. Als dit een faxapparaat + telefoontoestel is. Dan hoor je de kiestoon van het telefoonapparaat, moet je even wachten (+ - 15-30 seconden) waarna je dan de toon hoort van faxapparaat.

En wat gebeurt er dan? De persoon hoort de telefoon rinkelen, neemt op maar hoort aan geluid dat het een fax is die gezonden word. Legt de hoorn neer. Jij hoort de beltoon en denkt bij jezelf, wat hapert er toch, en verbreekt de verbinding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.