Ga naar inhoud

Intern netwerk Oracle VM VirtualBox ontzettend traag


Dippie

Aanbevolen berichten

Hallo forummers.

Ik ben bezig met Oracle VM VirtualBox. Ik heb hier een server (Windows Server 2008 R2 (64x)) en een client (Windows 7 Professional (32x)) op draaien die via een domein verbinding met elkaar maken. Wanneer ik vanaf de cliënt wil inloggen op het domein met een User-account, moet ik erg lang wachten voordat het bureaublad verschijnt. Tot die tijd zie ik op het scherm Welkom staan met het bekende blauwe rondje die aangeeft dat ie aan 't laden is.

Ik draai VirtualBox op een HP Elite 7300 met Windows 7 Professional (64x), 8GB geheugen en VT-x staat ingesteld. Verder heb ik beide netwerkkaarten van de virtuele machines op Intern netwerk staan en voeren ze bij beide systemen de naar dipintern.

Weet iemand of dit probleem oplosbaar is?

Alvast bedank,

Diedrik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan ook zijn dat de hardware van de host machine het een beetje laat afweten.

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, is de 'bewerkoptie' verdwenen?

Ik wilde nog even melden dat het me opvalt dat jullie meteen uitgaan van een probleem op de computer of van een virus, terwijl dit vaak niet eens het geval is. Waarom niet eerst andere opties proberen, want dit was toch echt een probleem binnen VirtualBox of de virtuele machines.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, is de 'bewerkoptie' verdwenen?
Je eigen berichten bewerken kan nog tot drie minuten na het plaatsen. Daarna wordt het een nieuw bericht.

Er zijn hier niet veel mensen die VirtualBox gebruiken of die een serverversie van windows hebben draaien.

Daarom dat er niet dadelijk in die richting wordt gedacht.

Ik heb wel VirtualBox met enkele vm's maar daar is geen server bij en daarom had ik daar dus ook niet aangedacht.

We zijn al blij dat het is opgelost en zo hebben we ook nog iets bijgeleerd.

Als je verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.