Ga naar inhoud

Kernel: kritische fout 41 (63)


Passer

Aanbevolen berichten

'k Heb een nieuw systeem sinds 4 of 5 april.

kom ik in mijn logboeken dit tegen (dus al van vóór die tijd - vermoedelijk al van na het assembleren in de zaak ?)

post-42549-1417705729,4973_thumb.jpg

Mmm.. een kernel-kritische fout: dat baart me toch zorgen.

Omschrijving van de fout:

[TABLE]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

- System

- Provider

[ Name] Microsoft-Windows-Kernel-Power

[ Guid] {331C3B3A-2005-44C2-AC5E-77220C37D6B4}

EventID 41

Version 3

Level 1

Task 63

Opcode 0

Keywords 0x8000000000000002

- TimeCreated

[ SystemTime] 2014-04-04T01:38:50.937187200Z

EventRecordID 3355

Correlation

- Execution

[ ProcessID] 4

[ ThreadID] 8

Channel System

Computer PPT

- Security

[ UserID] S-1-5-18

- EventData

BugcheckCode 0

BugcheckParameter1 0x0

BugcheckParameter2 0x0

BugcheckParameter3 0x0

BugcheckParameter4 0x0

SleepInProgress 6

PowerButtonTimestamp 0

BootAppStatus 3221225684

Mijn systeem doet het anders voor de rest prima, maar 'k vertrouw het toch niet.

Moet ik me zorgen maken?

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zou de reden kunnen zijn

The system has rebooted without cleanly shutting down first. This error could be caused if the system stopped responding, crashed, or lost power unexpectedly.

Heb je ooit iets ondervonden in die richting?

Het kan ook zijn dat het afsluiten niet correct gebeurt zonder dat je het merkt.

Sluit de pc normaal af en start de pc daarna opnieuw op.

Ga naar start, typ eventvwr.msc in het zoekvak en klik op OK.

Dubbelklik op windows logboeken.

Dubbelklik op het logboek voor systeem.

In de rechterkolom bij acties klik je op huidig logboek filteren.

Bij geregistreerd selecteer je afgelopen uur en klik op OK.

Klik in de rechterkolom bij acties op gefilterd logboek opslaan als... .

Bepaal de lokatie en noem het bestand SysLog om op te slaan.

Doe nu hetzelfde voor het logboek toepassingen en noem het bestand AppLog.

Je kan nu beide bestanden (SysLog.evtx en AppLog.evtx) samen inpakken in 1 zip bestand en dit zip bestand als bijlage toevoegen aan een volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kweezie,

ik vind idd verschillende meldingen dat ik mijn systeem niet goed afgesloten heb.

Nochtans doe ik het altijd via start > afsluiten of afmelden > afmelden en de computer sluit zichzelf af.

Een crash, een bevriezen of verlies van vermogen: slechts éénmaal viel hij op een zwart scherm en kon niets meer. Maar dus op de maand dat ik dit systeem heb gebeurde het maar één maal.

[ATTACH]31478[/ATTACH]

jij vraagt, wij draaien ! :-)

Logs.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorige keer was mijn computer nog niet lang opgestart, misschien lag het daar aan? Nu ben ik al een uur bezig dus.

vraagje: in het venster waar je 'afgelopen uur' kan aangeven, staat eronder ook: Niveau met vakjes Kritiek Waarschuwing UItgebreid,... : daar moest ik toch niets aanvinken (of moest ik Kritiek wèl aanvinken?)[AT]TACH]31487[/ATTACH]

(enne: al dank je hé, Kweezie )

Systeem.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal krijg je bij het afsluiten en opstarten een heleboel informatiemeldingen van de verschillende services en processen die stoppen of starten.

Dat vind ik hier niet terug. :sad

Je moet de pc volledig afsluiten (niet in slaapstand of standby zetten).

Wacht enkele minuten en start vervolgens de pc weer op.

Bekijk dan de logboeken "systeem" en "toepassingen" van het afgelopen uur.

Normaal zou je dan minstens de informatiemeldingen van het afsluiten en opstarten moeten hebben.

Als de kernel-power fout er bij staat, sla dan de gefilterde logboeken op en voeg ze toe als bijlage.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kweezie,

(vooraf: 'k zet mijn systeem nooit in slaapstand of hybernate, 'k sluit hem steeds (= 2x per dag) volledig af. Shutdown dus)

verder: gisteravond afgesloten, vanmorgen opgestart >> géén kernelfoutmelding - dus het gebeurt blijkbaar niet altijd?

De laatste vermeldingen zijn deze:

21 april - 7:03:30u: fout! (kernel-boot - gebeurtenis 29)

melding: Windows kan niet snel worden opgestart met de foutstatus 0xC00000D4.

en raar: vlak daarop:

21 april - 7:03:31u: kritiek! (kernel-power - gebeurtenis 41 (63) dus een seconde nà vorige melding...

melding:Het systeem is opnieuw opgestart zonder eerst correct te zijn afgesloten. Deze fout is mogelijk veroorzaakt doordat het systeem niet meer reageert of is vastgelopen of doordat de stroom is uitgevallen.

dan:

21 april - 7.03.32: Waarschuwing (kernel PnP - gebeurtenis 219 (212)

melding: The driver \Driver\WUDFRd failed to load for the device ACPI\PNP0A0A\2&daba3ff&1.

Dus die drie meldingen op 3 seconden tijd...

Misschien ben je er iets mee?

Voor ik je de logjes nog eens bezorg even deze vraag opnieuw: in het venster waar je 'afgelopen uur' kan aangeven, staat eronder ook: Niveau met vakjes Kritiek Waarschuwing UItgebreid,... : daar moest ik toch niets aanvinken (of moest ik Kritiek wèl aanvinken?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De lastigste fouten zijn deze die niet iedere keer voorkomen :embarassed:

Voor ik je de logjes nog eens bezorg even deze vraag opnieuw: in het venster waar je 'afgelopen uur' kan aangeven, staat eronder ook: Niveau met vakjes Kritiek Waarschuwing UItgebreid,... : daar moest ik toch niets aanvinken (of moest ik Kritiek wèl aanvinken?)
Neen hier moet je niets aanvinken.

De laatste kernel-power - gebeurtenis 41 (63) dateert dus van 21 april.

Kan je dan de logboeken eens filteren op de meldingen van 20 en 21 april?

Ga naar de logboeken, open het logboek systeem en klik op huidig logboek filteren.

Bij geregistreerd selecteer je aangepast (onderste optie uit de lijst) en klik op OK.

Bij vanaf selecteer je gebeurtenis op en dan kan je de datum instellen op 20/04 en de tijd op 00:00:00

Bij tot selecteer je ook gebeurtenis op en dan kan je de datum instellen op 21/04 en de tijd op 23:59:59

Sla het gefilterde logboek op en doe daarna hetzelfde voor het logboek toepassingen.

Kan je dan nog een filtering doen zoals hierboven beschreven maar dan van 10/04 00:00:00 tot 12/04 23:59:59

Voeg de bestanden toe als bijlage aan een volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

amaai zet, 'k moetekik nogal ... euh... o ja: ge zijt me aan het helpen hé ? xD

even dit nog: zou het kunnen komen door een stom toeval namelijk dit: soms heb ik 7/8 progs openstaan en 'k heb nu pas door dat een openstaand prog een lichte achtergrond heeft in de taakbalk. Tot enkele dagen geleden had ik altijd problemen met mijn 16 iconen van progs in mijn taakbalk: of die wel allemaal dicht gegooid waren voor ik afsloot.

Mogelijk stonden er dus één / enkele open bij het afsluiten.

Zou die kernelmelding dààrvan kunnen komen? (omdat er gesproken wordt van slecht afsluiten EN omdat de truuk nu pas enkele dagen doorheb en ook àlles afsluit voor te 'shutdownen'.

Nu doe ik het zoals het hoort, voordien niet altijd (denk ik)

enfin, hier de logjes:[ATTACH]31507[/ATTACH]

Logboeken 10-12 - 20 - 21.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.