Ga naar inhoud

Waarom loopt WMM steeds vast? (fout:0xC9460025)


peetke

Aanbevolen berichten

[h=1]Ik heb een vraag over Windows Movie Maker. Ik heb een laptop met Windows 7 (64bit), en hier staat geen Movie Maker meer op. Ik heb movie maker via de Windows site op mijn laptop gezet, maar wanneer ik ermee wil gaan werken loopt hij de hele tijd vast. Zo voeg ik er een (klein) filmpje in, en probeer ik die af te spelen of te knippen, maar gelijk loopt hij vast. Ik krijg de melding dat het langer duurt dan normaal, en de vraag of ik hem wil afsluiten. Wanneer ik dit niet doe krijg ik vervolgens de melding:

FileDownloadHandler.ashx?fid=19e5b360-be7b-4f34-aad7-e0897c2222ee

Ik heb WMM verschillende keren opnieuw opgestart, verschillende filmpjes gebruikt (kleine!), en zelfs mijn computer opnieuw geïnstalleerd, maar niks werkt. Waar ligt dit aan, en hoe kan ik Movie Maker in het vervolg wel gebruiken?

[/h]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de nieuwste versie van WMM?

Heb je de nieuwste drivers voor je videokaart ?

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Heb je de nieuwste versie van WMM?

Heb je de nieuwste drivers voor je videokaart ?

Er kwam nog geen antwoord op de twee bovenstaande vragen.

Bijkomende vragen:

1. je werkt met een HP laptop ... kan je van deze laptop de volledige type-aanduiding posten, je vindt deze op de onderzijde van het toestel, originele verpakking, aankoopfactuur.

2. je systeem werd recent opnieuw geïnstalleerd, was het probleem ook voor de herinstallatie aanwezig ?

Vier vragen dus. ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er kwam nog geen antwoord op de twee bovenstaande vragen.

Bijkomende vragen:

1. je werkt met een HP laptop ... kan je van deze laptop de volledige type-aanduiding posten, je vindt deze op de onderzijde van het toestel, originele verpakking, aankoopfactuur.

2. je systeem werd recent opnieuw geïnstalleerd, was het probleem ook voor de herinstallatie aanwezig ?

Vier vragen dus. ;-)

- De her-installatie heb ik uitgevoerd om te kijken of WMM het dan wel zou doen, het probleem was dus inderdaad ook ervoor aanwezig.

- Ik heb de nieuwste versie van WMM

- Ik weet niet of ik de nieuwste drivers heb van de videokaart. Hoe kan ik dat precies zien?

- HP Pavilion DV6-3030SD

Kan je hier iets mee? ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via deze link kom je bij HP Support ... navigeer naar Driver - Grafische kaart (2), download en installeer beide drivers ... begin met de Intel driver en installeer de AMD driver pas nadat je je laptop opnieuw hebt opgestart.

Ook na de installatie van de AMD driver herstart je je laptop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het viel ons bovendien op dat deze vraag op meerdere fora werd gepost. Lees er even onze forumregels op na om te weten waarom we daar op PCH geen voorstander van zijn.

Door een dergelijke aanpak gaan de tips mekaar overlappen en ga je op den duur zelf de bomen door het bos niet meer zien. Tegenstrijdige adviezen zijn ook niet bevorderlijk voor een snelle oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via deze link kom je bij HP Support ... navigeer naar Driver - Grafische kaart (2), download en installeer beide drivers ... begin met de Intel driver en installeer de AMD driver pas nadat je je laptop opnieuw hebt opgestart.

Ook na de installatie van de AMD driver herstart je je laptop.

Moviemaker doet het weer! Het was inderdaad de driver voor de grafische kaart. Heel erg bedankt voor de hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn te lezen dat je probleem is opgelost door de installatie van de drivers. :top:

Het lijkt me aangewezen dat je dit ook "ginder" meldt, zo weet men dat er niet meer verder moet gezocht worden naar een oplossing.

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop "Markeer als opgelost", die je links onderaan kan terugvinden … zo blijft het voor iedereen overzichtelijk. ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.