Ga naar inhoud

WINSPOOL.DRV foutmeldingen - geen internet - XP Pro


Aanbevolen berichten

Beste mensen van pc helpforum!

Ik, zoals velen, heb een dringende vraag en verzoek voor hulp!

Ik heb de afgelopen week vele forums bezocht om mijn pc probleem op te lossen en de oorzaak te achterhalen. Ik ben wijzer geworden maar mijn probleem met de pc blijft onopgelost.

Het probleem is ontstaan na het de-installeren en opnieuw installeren van mijn printer. Ik had in eerste instantie problemen met de draadloze HP printer omdat de opdrachten niet werden uitgevoerd en vervolgens niet meer werden verwijderd. Het bleek na een paar keer installeren/de installeren en een ander draadloos netwerknaam te selecteren het probleem verholpen te zijn. Helaas is het een dag erna erger geworden. Nadat ik mijn laptop van netstroom afhaalde kreeg ik vele foutmeldingen, deze zijn;

WINSPOOL.DRV foutmeldingen;

Skatepark.exe – Kan dit onderdeel niet vinden

ISBMgr.exe – Kan dit onderdeel niet vinden

RtHDVCpl.exe – Kan dit onderdeel niet vinden

AdobeARM.exe – Kan dit onderdeel niet vinden

Launcher.exe – Kan dit onderdeel niet vinden

Hpqtra08.exe – Kan dit onderdeel niet vinden

Psqltray.exe – Kan dit onderdeel niet vinden

Hpwucli.exe – Kan dit onderdeel niet vinden

Microsoft foutmeldingen;

Hp update client - |werkt niet meer

Adobe reader and acrobat manager - werkt niet meer

HD audio control panel - werkt niet meer

ISB Utility - werkt niet meer

Realtek voice manager - werkt niet meer

Sony Vio update - werkt niet meer

Internet werkt ook niet, althans via url's want mijn outlook en dropbox krijgen wel alle nieuwe informatie binnen. Helaas kan ik niet werken met HTML-kit wat erg frustrerend is. Ook Adobe illustrator werkt niet aangezien elke klik die ik geen een foutmelding verschijnt.

De volgende handelingen heb ik al uitgevoerd/uitgeprobeerd:

- de mapnaam sytem32 wijzigen naar.oud --> ik kan geen naamwijziging toepassen. Ik ben wel administrator

- Herstelpunten uitgeprobeerd voordat het probleem zich voordeed --> probleem blijft onveranderd

- uninstall printer --> deze kon ik niet meer verwijderen in programma's en onderdelen waardoor ik een herstelpunt heb gemaakt wanneer deze verwijderd waren

- CCleaner opgeschoont en diverse malen problemen laten oplossen

- Mallware bites - antimallware laten scannen --> twee cookies gevonden en verwijderd

- super antispyware laten scannen --> niets bijzonders uitgekomen

- 60 seconds virus scanner zijn werk laten doen --> niets uitgekomen

- in map drivers is HP printer nog wel aanwezig --> uninstall.exe kan deze niet uitvoeren

- geen map of bestandsnaam gevonden met de naar winspool.drv. --> wilde deze aanpassen naar winspool.dll

- DRVstore map in SYSTEM32 is blauwgekleurd....

Gelukkig heb ik nét een nieuwe computer gekocht die welk werkt met internet zodat ik bestanden kan overzetten. Overigens is mijn nieuwe computer ook HP net zoals mijn printer en ook met deze pc krijg ik de printer niet aan de praat. enkele keer gelukt maar kan de printer niet online vinden terwijl de printer zelf aangeeft verbinding te hebben. mail-print functie werkt bij beide computers wel. De printer heeft een e-mailadres en documenten kan ik via outlook/mail versturen. dat wordt er wel geprint.

Ik heb enkel logjes van HijackThis; DDS en GMER gemaakt indien gewenst wordt om deze te ontvangen dan kan ik dit direct toesturen.

Overigens doet het probleem zich voor met de Sony Vio laptop met windows XP Pro als besturingssysteem.

Ik hoop met al mijn macht op hulp van iemand aangezien ik echt niet weet wat ik moet doen. Ik kan wel verder dingen 'uitproberen' maar ik ben bang dat ik het misschien alleen maar erger maak.

Alvast enorm bedankt voor hulp, mijn reddende engel!

Desiré

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zojuist toch een bestandje gevonden met de bestandsnaam winspool.drv.mui deze wilde ik aanpassen naar dll. Ik kan wijzigingen plaatsen maar niet uitvoeren. geeft aan dat ik daartoe geen toegang heb. wel als admin aan staan. Vervolgens nog DLL suite gedownload en deze kan niet uitgevoerd worden... jammer, ik dacht dat ik de oplossing had....

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry...! Ik heb windows vista geen XP, ik weet niet hoe ik daar bij ben gekomen. :)

overigens hebben de instructies volgen van How to perform a clean boot in Windows ook geen effect op mijn pc.

Mozilla werkt wel en mijn gebruikelijke google chrome werkt niet. Dus ik kan nu toch op internet. Maar... HTML kan ik niet gebruiken en is erg belangrijk voor mijn werk! dit geld ook voor Adobe Illustrator.

via Take Ownership of file heb ik gezien hoe ik toch de naam kan wijzigen van bestand winspool.drv.mui naar winspool.drv.old - opnieuw opgestart. geen verandering... nu naar winspool.drv.dll en ook al geen effect. zal het dan toch een virus o.i.d. zijn???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar start -alle programma's - bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resultaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

Wanneer u de melding krijgt: "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden", voert u onderstaande niet uit. Krijgt u wel foutmeldingen, dan kan u onderstaande uitvoeren zodat we in een logje naar je problemen kunnen zien:

Typ nu findstr /c:"[sR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.