Ga naar inhoud

2 besturingsel. => 1 groot probleem


Gast Ratchet

Aanbevolen berichten

OK ik zit met dikke problemen,

ff over mezelf: ik haat windows, ik gebruik zelf Mac en ben er heel blij om

Dus: mijn pa zijn pc had dus een illegale versie van Windows (hebben we zo gekocht :/) heb CD erin gepropt liet hem z'n ding doen, na 1,5uur installatie doe ik da ding open, alles ziet er goed uit, nieuw bureaublad, geen rotzooi…

maar dan, het blijkt dat Windows ipv de oude versie te overschrijven, gwn een nieuwe partitie gemaakt heeft en daar een 2de XP op gezet.

Dus men vader, die eigelijk gewoon Spider en Patience wil spelen, zijn computer vroeg bij elke opstart welke versie te nemen… ik heb dan een site gelezen om te zien hoe ik gewoon alles eraf kon gooien, die liet me een floppy-disc downloaden (mrfloppy genaamt) en ik moest die gebruiken als opstartschijf en dan kon ik alles formateren/verwijderen/blablabla

Nu zit die pc vast, want elke keer als hij mrfloppy opent herstart da ding.

Nog een probleem: ik heb een USB-toetsenbord (van Apple) en wanneer ik bij een 30 seconden countdown ben, om te kiezen welk paneel ik wil, werkt die niet. Dus die F8 kan'k ni indrukken, moest ik het wel kunnen denk ik da het al opgelost zou zijn.

OK, nu de vraag, moet ik nu zorgen dat ik een toetsenbord krijg met zo'n paarse poort?

andere hulp/tips zijn welkom

Link naar reactie
Delen op andere sites

Betaald voor een illegale windows? Dat lijkt me wel het slechtste idee ooit :-)

Indien je 2 besturingssystemen hebt naast elkaar en je wilt er ééntje van weg dan is de beste oplossing eigenlijk gewoon opnieuw beginnen.

Hier heb je de uitleg van installatie windows Xp:

http://www.pc-helpforum.be/f159/windows-hoe-windows-installeren-730/

Neem vooral het gedeelte 'partities' door en zorg dat je kiest voor het Formateren van je schijf (alles wissen)

Zo ben je zeker dat je geen 2 windows versies hebt.

Over Mrfloppy vindt ik bijzonder weinig en ik heb m'n bedenkingen over de werking ervan.

Mocht je nog problemen hebben met je xp dan geef je maar een seintje

Mvg karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.