Ga naar inhoud

2 errors : system disk failure + schijfleesfout


XAMIRX

Aanbevolen berichten

titel zegt genoeg ik krijg als ik de computer opstart 2 soorten van errors , meestal is het een schijfleesfout en zegt de pc dat ik op ctrl alt delete moet drukken.

ik heb de eerste error al eventjes nietmeer gehad en heb ook nooit mijn win xp disk erin gedaan maar gewoon op reset gedrukt

nu als ik mijn computer opstart hoor ik zo ene raar geluid wss van de harde schijf (net al een oude computer met floppy (diskete:P) die opstart)

ik heb gehoord adat dit dat mn harde shijf naar de *****n is en ik een nieuwe moet kopen maar is er een manier om mn gegevens op die schijf (ook de windows xp versie op een andere schijf over te zetten ) of kan iemand dit probleem zonder aankoop van een nieuwe harde schijf verhelpen?

vriendelijke groeten

amir

Link naar reactie
Delen op andere sites

shit !

dus nu moet ik ook windows en alles opnieuw installeren en de program files die aan windows gekoppeld zijn en die op mn andere harde schijven staan werken dus waarschijnlijk ook niet meer ofwat ?

en hoe zou ik dan mn nieuwe harde schijf moeten aansluiten , en voldoet het niet als ik er eentje uit een oude pc zou pakken ?

grts amir

Link naar reactie
Delen op andere sites

wanneer u een nieuwe schijf zou hebben, of een schijf die werkt dan kan u proberen alles inclusief windows over te zetten met behulp van: Acronis True Image Home:

Hard disk drive cloning and image backup software: computer files and disk copy

Wel betalend maar het werkt wel.

Je kan ook kiezen om gewoon windows en programma's opnieuw te installeren op de nieuwe harde schijf en dan gewoon je documenten waarvan je een backup maakte (!) terug te plaatsen

In plaats van partition magic hebje ook nog een gratis alternatief en de uitleg hoe je een harde schijf monteert vindt u hier:

http://www.pcleek.com/Doe-het-zelf/Doe-het-zelf/Hoe-installeer-ik-een-harde-schijf.html

Laat gerust horen hoe het loopt

Mvg Karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus als ik een nieuwe schijf heb (stel ik pak er eentje uit een oudere pc )

dna moet ik dus dat betalend programma installeren en dan moet ik mijn c schijf erin laten zitten ? maar hoe start mn programma dan op ? of is dit programma werkend in ms-dos...

grts

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb het eerste programma al ''gekocht'' ;)

ik denk dat ik weet hoe ik het vanaf nu moet doen (dat programma maakt gewoon een boot disk, maar dan moet ik wel zien dat mn nieuwe harde schijf er ook in zit

en goed geinstalleerd is ...

eens doorspitten

grts

Link naar reactie
Delen op andere sites

DUDES help snel !

ik heb op de een of andere manier checkdisk gedaan

en nu kreeg je het bekende winxp bootscherm en nu is mijn pc gewoon weer opgestart zonder program files en mijn c disk is nog toegankelijk

maar het lijkt nt alsof win xp opnieuw is geinstalleerd

ik heb hulp nodig wat ik nu moet doen

grts

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe groot was je hardescijf vroeger en hoe groot nu?

Ik denk dat je iets mis gedaan hebt, maar dat wist je waarschijnlijk al.

Klik ook eens bij opties, map opties, laat verborgen bestanden zien.

Misschien is program files dan beschikbaar.

Grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.