Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hallo ik heb een laptop: HP Pavilion dv6158eu met een 6-cels Lithium-ion (Li-Ion) Batterij. Die laad op en een Minuut of 15 later is die leeg. Nu is mijn vraag kan ik die vervangen met een zwaardere zodat ik toch een paar uren kan werken zonder stroom. Bedank bij voorbaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou deze kunnen plaatsen ( HP (Hewlett Packard) Notebook Accu / Batterij voor HP Pavilion dv6100 series | ReplaceDirect ), die is dubbel zo groot of de standaard accu (8800 ipv 4400mah).

Hoe oud is die laptop? Maximum een jaar of 2 toch? Ik vind 15 minuten op zijn batterij wel héél kort... Als hij nog binnen garantie zit zou ik hem sowieso eens binnen steken, dit zijn echt geen standaard tijden. Op 2 jaar kan je batterij ongeveer met een 50% afgenomen zijn als je die echt slecht behandeld hebt, maar naar een kwartier kan bijna niet.

"een paar uur" is sowieso vrij optimistisch. Zelfs met die zware accu mag je al blij zijn als je de 2 uur kalm gebruik gaat halen, de laptop is nu eenmaal geen zuinige (zit een apparte videokaart in). Als je er DVD's mee afspeelt / op gamed haal je nooit langer dan een uur tot anderhalf uur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij is een jaar en een half, er wordt inderdaad regelmatig een film mee afgespeeld en ook wel eens mee ge gamed. kan het misschien ook liggen aan de instellingen, ik heb een tijd geleden een recovery gedaan, misschien dat het daar mee te maken heeft.

De Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan eens proberen wat HP zelf aangeeft bij problemen bij de batterij; namelijk recalibreren.

Dit doe je als volgt;

Step 1 - Disable the Windows Power Management

s.gifs.gifs.gif

  1. In Windows, right-click the Desktop and select Properties in the menu list.
  2. Click the Screen Saver tab and then click the Power button.
  3. Under Power schemes, select Always On in the drop down menu.
  4. Under Settings for Always On power scheme, select Never in each of the drop down menus.
  5. Click OK on the Power Options Properties window and then click OK on the Display Properties window.

s.gifs.gifStep 2 - Fully charge the battery

s.gifs.gifs.gif

  1. Connect the AC adapter to the notebook.
  2. Charge the battery until the Windows battery meter is at 100%.

s.gifs.gifStep 3 - Fully discharge the battery

s.gifs.gifs.gif

  1. Remove the AC adapter.
  2. Keep the notebook on until the battery has completely drained and the notebook automatically turns off.
  3. Connect the AC adapter to the notebook.
  4. Keep the AC adapter connected to the notebook until the battery has completely charged.

s.gifs.gifStep 4 - Enable the Windows Power Management

s.gifs.gifs.gif

  1. In Windows, right-click the Desktop and select Properties in the menu list.
  2. Click the Screen Saver tab and then click the Power button.
  3. Under Power schemes, select Portable/Laptop in the drop down menu.
  4. Click OK on the Power Options Properties window and then click OK on the Display Properties window.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.