Ga naar inhoud

Acer Aspire One KAV10


Mar1ann3

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb net een Acer Aspire One gekregen en ik wil een backup maken. Probleem is dat die Acer Recovery vraagt om 8 Cd's of 2 DVD's in te geven maar in die laptop kan geen CD of DVD ingestoken worden.

Ik heb de externe harde schijf van mijn vriend genomen om die backup daarop te zetten maar dat lukt niet. Ik krijg blijkbaar enkel de mogelijkheid om met DVD's of CD's te werken. Eerlijk gezegd snap ik niet waarom een apparaat waar gewoon geen DVD-of Cd-schuifje inzit, vraagt om met DVD's of CD's te werken.

Vermits het niet lukte om een backup te maken met die externe harde schij, zou dat wel lukken met een USB-stick? (heb het nog niet geprobeerd want dat gaat iets meer dan 4GB plaats nemen en heb een stick van 4GB, moet dus één halen met meer plaats)

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is inderdaad wel erg krom dat hij om een dvd vraagt als die er niet in kan!

je zou kunnen proberen om hem weg te schrijven als een image, maar ik heb werkelijk geen flauw idee hoe dat gaat met die recovery console...

misschien eens zien of er iemand een externe dvd brander heeft misschien? is toch wel de makkelijkste oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een collega zegt mij hier dat ik via mijn draadloos internet thuis een netwerkje kan maken met mijn vriend zijn PC (laatste cijfertje van IPadres moeten elkaar opvolgen bij de 2 PC's, dat zal ik wel kunnen denk ik) en dat ik die backup dan zo op zijn externe harde schijf kan zetten...

'k vind het wel een rare omweg (waarom doet die Acer dat niet als die Externe harde schijf aangesloten is en zou hij het wel doen op een andere PC of laptop via een netwerkje) maar denken jullie dat dat een oplossing zou zijn?

Ik zie dat eigenlijk niet zitten om godweethoeveel geld te betalen voor een backup, terwijl dit eigenlijk gratis zou moeten zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eén van de beste manieren om een goede en duidelijke backup te nemen met een Microsoft product is SyncToy.

Link

Voordeel hiervan is dat alle bestanden rechtstreeks gekopieerd worden ipv gecompimeerd worden.

Backup gaat zeker op een USB stick of eventueel groter, een USB schijf.

Indien je hierover wat meer info wil, vraag maar raak :-)

mvg

m4TTi

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.