Ga naar inhoud

Afsluiten => Opstarten /// Herstelpunt


Aanbevolen berichten

Dag,

Zit sinds kort met enkele problemen met mijn Windows 8.1.

1. Als ik hem "normaal" afsluit dan krijg ik bij het opstarten van de laptop een blijvend zwart scherm. Dan moet ik met de aan/uit schakelaar de laptop uit en aan schakelen en dan kan ik wel inloggen op mijn Windows 8.1.

Als ik mijn laptop uitschakel met de aan / uit schakelaar dan start hij nadien gewoon op.

Wat kan ik doen om mijn laptop terug op een normale manier af te sluiten en op te starten?

2. Als ik mijn laptop naar een vroeger herstelpunt wil laten herstellen dan zegt hij "fout, enkele bestanden ontbreken". Hoe los ik dit probleem op?

Alvast bedankt aan de bereidwillige meedenkers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hangt ervan af wat 'normaal afsluiten' bij jou betekent. dat kan worden ingesteld op in slaapstand gaan of echt afsluiten.

het lijkt erop dat 'normaal afsluiten' bij jou een slaapstand oproept. dan is het heel gewoon dat je een druk op de fysieke aan/uitknop moet geven.

je zult dus bij energiebeheer moeten kijken hoe jouw 'afsluiten' is ingesteld.

als er bestanden ontbreken kan systeemherstel niet plaatsvinden (en dat is wellicht maar goed ook!).

is er geen vroeger herstelpunt beschikbaar dan kan je dus geen systeemherstel toepassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Normaal afsluiten" betekent voor mij via Windows start knop, kiezen met de muis om "afsluiten". Hij sluit zich af, maar start ik hem terug op via de "startknop" op de laptop dan krijg ik een "zwart scherm". Duw ik hem via diezelfde knop terug uit en aan, dan start hij normaal terug op.

Druk ik mijn laptop uit maar dus die 7 seconden, dan gaat hij echt volledig uit, heeft hij dus niet de tijd om af te sluiten zoals het hoort. Dan start hij nadien wel normaal op.

Ik zou wel erg graag herstelpunten kunnen maken en terug gaan naar een vorig herstelpunt, windows 8 is nog maar net geinstalleerd op deze laptop sinds nieuwjaar, dus had ik wel nog graag een normaal werkend systeem gehad.

Toch al bedankt voor deze info.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.