Ga naar inhoud

Antivirus


Timmekke

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen,

ik heb een nieuwe laptop met windows 8 erop gekocht en die is geregistreerd maar blijkbaar is er geen antivirus bij. Ik kom van een oude desktop pc waar win xp opstond en ik herinner me als ik windows geregistreerd had dat ik een antivirus van microsoft had, nl security essentials. Zit er geen antivirus bij windows 8? Heb wel een antivirus op m'n laptop staan, nl Kaspersky maar dat is een 90 dagen trial versie en aangeboden door de fabrikant van m'n laptop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Timmeke,

Microsoft Security Essentials zou ik je ten alle tijde afraden.

Verschillende testen hebben reeds aangetoond dat MSE een van de zwakste virusscanners is die er bestaan. :thumpdown:

Tenzij je Kaspersky wilt aankopen, zou ik deze ook verwijderen.

binnen 90 dagen zou je anders toch verplicht zijn om dit te doen.

HIER vind je alvast enkele handleidingen van courante virusscanners.

Persoonlijk zou ik je de gratis antivirus Avast aanraden. Deze scoort zeer goed, zelfs beter dan heel wat betalende scanners.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Timmeke,

Microsoft Security Essentials zou ik je ten alle tijde afraden.

Verschillende testen hebben reeds aangetoond dat MSE een van de zwakste virusscanners is die er bestaan. :thumpdown:

Tenzij je Kaspersky wilt aankopen, zou ik deze ook verwijderen.

binnen 90 dagen zou je anders toch verplicht zijn om dit te doen.

HIER vind je alvast enkele handleidingen van courante virusscanners.

Persoonlijk zou ik je de gratis antivirus Avast aanraden. Deze scoort zeer goed, zelfs beter dan heel wat betalende scanners.

Ok super, ga ik zeker eens doornemen.Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een verborgen kleine scanner zit in win7 (dus verondersztel ook in windows 8 ook)

Je doet uitvoeren> typ je mrt.exe in. Het programma is een soort spyware scanner.

Link naar reactie
Delen op andere sites

MSE bengelt inderdaad onderaan.

Niet enkel testen van o.a. AV comparatives (dat een betrouwbaar onderzoeksinstituut is) hebben dit al meermaals aangetoond.

Ook een eigen test van Maxstar, een van onze malware experts en oprichter van PCWeb+, bevestigd dit.

Kijk HIER maar eens naar post 7.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.