Ga naar inhoud

Applicaties crashen


Aanbevolen berichten

Beste,

Op mijn vriendin haar laptop hebben we een vreemd fenomeen ontdekt.

Voor haar schoolwerk gebruikt ze constant Word, maar soms crasht dit om een onverklaarbare reden.

Na een crash van Word volgt ook meestal een crash van Live Messenger en soms nog andere programma's.

Ik heb eens in de Event Log gekeken en vond daar volgende foutmelding :

Toepassing met fout WINWORD.EXE, versie 12.0.6514.5000, tijdstempel  0x4a89d533, module met fout mcmpegin.dll, versie 1.2.4178.0, tijdstempel  0x4496feb6, uitzonderingscode 0xc0000005, foutmarge 0x0001aa34, proces-id  0x15ac, starttijd van toepassing 0x01cb00f2574bf636.

Ik heb die dll eens opgezocht en die staat in de System32 folder en is waarschijnlijk geïnstalleerd met het programma "NTI Media Maker 8" (hoort bij de standaard installatie van de laptop)

Langs een kant vind ik het vreemd dat een MPEG dll een fout veroorzaakt in word, maar er zal wel een verklaarbare reden voor zijn.

Weet iemand hoe ik dit zou kunnen oplossen of kan debuggen? Het is een beetje irritant, want het gebeurd willekeurig en het resulteert soms in het verlies van wat tekst.

Bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Hallo,

Op mijn vriendin haar pc crashen sommige applicaties regelmatig zonder een echte reden.

Meestal gaat het om Word, windows live mail, ... die niet meer reageren.

Elke keer het voorvalt krijgen we volgende foutmelding te zien.

Toepassing met fout WINWORD.EXE, versie 12.0.6514.5000, tijdstempel  0x4a89d533, module met fout mcmpegin.dll, versie 1.2.4178.0, tijdstempel  0x4496feb6, uitzonderingscode 0xc0000005, foutmarge 0x0001aa34, proces-id  0x15ac, starttijd van toepassing 0x01cb00f2574bf636.

Ik heb online al wat proberen zoeken, maar tot nu toe niks gevonden.

Zou iemand kunnen helpen om het probleem te zoeken?

Groeten

MatrixCow

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar had je deze vraag al eens gesteld maar is ze door de mazen van het net gevallen. Onze excuses hiervoor.

Ik heb beide berichten samengevoegd in dit onderwerp.

Die mcmpegin.dll is misschien corrupt maar ik kan er geen download van vinden.

Kan je NTI Media Maker updaten naar een nieuwere versie?

Als je die "NTI Media Maker" weinig of niet gebruikt, kan je overwegen om het programma te verwijderen.

Misschien eerst eens nakijken of malware aan de oorzaak van het probleem ligt.

Download HiJackThis

Dubbelklik op HJTInstall.exe

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

HijackThis zal openen na het installeren.

Klik op "Do a systemscan and save a logfile".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

N.B. : gebruikers van Windows Vista en Windows 7 zullen eerst moeten rechtsklikken op HijackThis.exe en dan kiezen voor "Run as Administrator".

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.