Ga naar inhoud

AsRock Z68 PRO3 OPSTARTEN


Baxter

Aanbevolen berichten

Ik ga mijn opstart doen van mijn pc met alle nieuwe onderdelen, moet ik de pc gewoon opstarten en onmiddellijk OS (Windows 7) installeren of moet ik eerst de bios aanpassen en of update's doen??

Daar zit ik een beetje vast want heb nog nooit een nieuw Mobo geinstalleerd.

Daar is ook een CD bij dit moederbord moet ik die eerst gebruiken of niet??:hmmmm:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Baxter,

je zal zeker moeten opstarten met de CD van het moederbord in de lade, zodat de juiste drivers voor de hardware kunnen geladen worden. Als dat alles in orde is en opgeslagen, dan kan je Windows 7 DVD inleggen. De HDD wordt door Windows 7 zelf in de juiste format gezet.

Lees en volg de instrukties in de helpbestanden van de CD van het moederbord.

Groetjes,

Beerke10

Link naar reactie
Delen op andere sites

IK dacht dat je eerst Windows moest installeren en dan pas de drivers voor het moederbord, dan videokaart enz....

Hallo clarkie,

daar heb je ook gedeeltelijk gelijk in, maar de tutorial waar je naar verwijst gaat uit van een PC waarvan het moederbord en randapparatuur al geconfigureerd zijn. Het moederbord heeft bvb al IRQ's toegekend aan aangesloten hardware. Enkel het besturingssysteem moet zich aanpassen aan de PC. Voor bijkomende drivers, Windows 7 heeft altijd (voorlopige) drivers aan boord voor de hedendaagse hardware.

Soit, in dit geval heeft topic starter een volledig nieuw moederbord gestoken, en dus zal hij toch eerst dit moederbord moeten configureren met behulp van de meegeleverde CD.

Topic starter zal best ook de manual raadplegen om de switches op het moederbord juist te zetten (CPU enzovoort).

Met vriendelijke groeten,

Beerke10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo baxter,

Ik ben al een tijdje geleden overgeschakeld van IE8 naar Google Chrome, en ben tevreden. Maar als je Windows7 hebt kan je ook de IE9 installeren. Kwestie van waar je gewend aan bent.

Je kan er verschillende installeren en naast elkaar gebruiken. Daar leer je het meeste van.

Beerke10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.