Ga naar inhoud

Beeld blijft hangen waarna geluid hapert en uiteindelijk moet resetten


GlennSt

Aanbevolen berichten

Zoals in het onderwerp beschreven, meestal wanneer ik een game speel, soms ook tijdens het streamen van filmpjes of wanneer ik een film kijk die op mijn pc staat, blijft het scherm hangen. Af en toe herstelt het zich automatisch, zonder foutmelding (op dit moment) ik heb dit eerder enkele keren gehad met de foutmelding dat het besturingsprogramma van mijn grafische kaart opnieuw is gestart. Wanneer het scherm blijft hangen (op 1 frame) werkt het geluid nog even (+/- 10 seconden) waarna het ook blijft hangen. Op dit moment gebruik ik een andere kabel, normaal heb ik een HDMI kabel, nu gebruik ik een DVI-kabel die aan de andere zijde een HDMI aansluiting heeft, de DVI kant steekt in mijn desktop. Als ik mijn pc reset wanneer deze blijft hangen, krijg ik soms geen beeld en moet ik opnieuw resetten (ook geen geluid wanneer dit gebeurt). Ik heb mijn desktop opnieuw geïnstalleerd waarna het even weg was, en nu is het terug. Ik heb geen idee meer wat ik kan doen.

Indien er nog extra informatie vereist is laat het maar even weten

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien scheelt er iets aan de drivers van de grafische kaart of aan de kaart zelf.

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het heeft warschijnlijk niets met het probleem te maken maar je Java software is verouderd.

Oudere versies hebben lekken die malware de kans geeft om zich te installeren op je systeem.

Ga naar Java en download daar de correcte Java versie.

  • Klik op "Gratis Java-download".
  • Ga akkoord met de licentiebepalingen en klik op de button voor de gratis download.
  • Het bestand JavaSetup wordt aangeboden - kies hier voor "bestand opslaan".
  • Sluit alle programma's die eventueel open zijn - zeker je web browser!
  • Ga dan naar Start > Configuratiescherm > Software en verwijder alle oudere versies van Java uit de Softwarelijst.
  • Vink alles aan met Java Runtime Environment (JRE of J2SE of JAVA) in de naam.
  • Klik dan op Verwijderen of op de Wijzig/Verwijder knop.
  • Herhaal dit tot alle oudere versies verdwenen zijn.
  • Na het verwijderen van alle oudere versies, herstart je pc.
  • Klik vervolgens op JavaSetup om de nieuwste versie van Java te installeren.
  • Vink de installatie van de Ask toolbar uit en ga dan verder met de installatie.

Probeer eens of de installatie van de nieuwste driver een oplossing biedt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de ati removal tool van hun support page gedownload, alle drivers en resterende achtergebleven delen van oude drivers zo verwijderd, opnieuw de nieuwste driver geïnstalleerd en hij werkt weer prima.

Bedankt voor de reacties

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.