Ga naar inhoud

Beeldscherm flikkert soms (Windows 8)


Aanbevolen berichten

Geachte, Ik heb een Laptop van Toshiba Satellite L30 PSL33E met een grafische kaart van ATI RADEON XPRESS 200M Series. Het probleem dat zich voordoet is dat het beeldscherm soms flikkert bij gebruik in Windows 8. Ik veronderstel dat dit een probleem is met de driver van de grafische kaart. Oorspronkelijk stond er Windows Vista op. Ik heb al gezocht op de site van Toshiba en daar vind ik de driver voor Vista maar de driver voor Windows 7 (deze is compatibel bij Windows 8) kan ik niet vinden ook niet op de site van ATI, hier word ik wel doorverwezen naar de Catalyst driver maar hier zijn verschillende versies van. Ik heb al gelezen dat je met de installatie van Catalyst de driver kan aanpassen. Ik heb al eens geprobeerd om via computer beheer bij apparaten > Beeldscherm adapters rechts geklikt op stuurprogramma updaten en dan gekozen voor zoek op de computer naar de update en zo naar de map C:\ATI\Support\10-02_legacy_W7 32-64_wdm\Packages\Drivers de driver was aangepast maar toch blijft het probleem hetzelfde. Waarschijnlijk is er een andere manier om dit op te lossen maar ik weet niet juist hoe ik Catalyst moet gebruiken. Met Vriendelijke groeten. Daelemans Gery (In bijlage Speccy Log) [ATTACH]17186[/ATTACH]

LAPTOP.txt

aangepast door GERONI DAMANI
Speccy log bijgevoegd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je geen update krijgt nadat je "Detect and install" hebt uitgevoerd, wil dit zeggen dat je reeds de meest recente driver hebt. De regel "unknow 32-bit" bij "besturingssysteem" wil zeggen dat het detectieprogramma jouw Winodws 8 nog niet herkent.

Opgelet !!!! Windows 8 is een TESTversie. Ik zou dit niet volwaardig gebruiken!

Waarschijnlijk zal je het flikkerprobleem niet hebben bij Windows 7. Ik zou naar Windows 7 overschakelen !

Er zijn helemaal nog geen updates voor Windows 8, en heel veel hardware werkt nog niet correct met Windows 8!!!!!

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geachte Ik ga eens proberen om op deze laptop ook Windows 7 te installeren op de andere partitie (dit is toch een reserve laptop om één en ander uit te testen) en daar dan de auto detect uitvoeren misschien krijg ik dan wel de juiste driver, die kan ik dan gebruiken voor Windows 8. Als eventueel het beeldscherm dan ook nog flikkert (in Windows 7) zal het waarschijnlijk wel de driver zijn. Hartelijk dank voor uw reactie. Mvg Gery Daelemans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wou net zeggen Windows 8 is nog maar een Beta concept dus dat houd in dat ze er nog bezig mee zijn met eigenlijk alles moet nog goed kunnen draaien zonder bugs/fouten het is alleen online gezet voor het wennen er aan en het testen er van om het echt zo dadelijk als ie uit is aan te kunnen schaffen ik had al zo een vermoeden dat de gebruikers die deze versie hebben veel problemen gaan tegen komen.

Groetjes xXMXHXx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.