Ga naar inhoud

Bestand ASMS op CD-rom met Windows XP professional service pack 2 is nodig


peetke

Aanbevolen berichten

Hallo!

Ik heb een probleempje. Ik probeer Windows opnieuw op mijn oude PC te installeren maar bij de installatie krijg ik de melding: "Bestand ASMS op CD-rom met Windows XP professional service pack 2 is nodig" en "Typ het pad naar het bestand en druk op OK". De schijf met Windows XP zit erin en toch krijg ik deze melding. Iemand enig idee wat te doen? als ik de PC opnieuw opstart begint hij iedere keer weer met de setup.

Ik heb de schijf ook in een andere computer gehangen en daar krijg ik de melding: "Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om problemen te voorkomen". En geeft verder nog een stopcode. Dit laatste is overigens denk ik niet zo van belang, het gaat vooral om het eerste dat hij het bestand niet vindt en de installatie dus niet door kan.

Als ik een dvd in mijn computer wil doen om mijn gehele harde schijf te wissen, om vervolgens de installatie nogmaals te proberen, pakt hij deze schijf niet. Eerst stond het booten van de cd achter het booten van de harddisk, maar dit heb ik nu omgedraaid. Hij pakt de cd echter niet! Ook niet wanneer ik andere cd's met andere programma's gebruik.

Iemand enig idee hoe ik de installatie van Windows kan vervolgen en/of hoe ik er voor kan zorgen dat mijn computer de dvd's leest en het schijfstation vindt.

Ik heb mijn probleem ook al eerder op een ander forum gepost, misschien geeft dat jullie een beter beeld van wat ik precies bedoel.

http://pchelper.nl/showthread.php?t=...876#post440876

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er inderdaad ook een andere dvdspeler ingezet om te kijken of het daar aan ligt. Daarmee deed hij het ook niet, dus hij vindt de dvdspelers volgens mij niet goed. In de bios staan ze er echter wel gewoon.

Hoe kan ik de cd naar de harddisk kopiëren? Ik heb namelijk even geen andere pc tot mijn beschikking waar ik de interne harde schijf aan zou kunnen hangen. Zijn er ook andere manieren? Denk je overigens dat het dan wel zou moeten lukken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik een spijtig gegeven vind is het feit dat mensen hun vraag tegelijkertijd op twee verschillende fora posten en laten behandelen: op die manier span je nodeloos meerdere paarden voor je kar en lig je meerdere mensen te "entertainen", zeker als er op het eerste forum nog altijd moeite wordt gedaan om je te helpen... :dong:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is zeker niet de bedoeling. Ik vroeg me alleen af of iemand anders misschien een oplossing had. Ik zou mijn pc namelijk zo snel mogelijk weer werkende hebben.

Het is niet de bedoeling om jullie voor niks aan het werk te zetten hoor! Ik dacht dat dit geen probleem was, maar dan ga ik op het andere forum verder met mijn probleem.

groeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet de bedoeling om jullie voor niks aan het werk te zetten hoor! Ik dacht dat dit geen probleem was, maar dan ga ik op het andere forum verder met mijn probleem.
Gezien alle opties die op PC Helper al zijn aangeboden, lijkt dit een verstandige beslissing. Dubbel werk is noch voor jou, noch voor de medewerkers van beide fora een goede oplossing. Mocht men er op PC Helper helemaal niet meer uitkomen en de hulp stopzetten, mag je uiteraard zonder problemen naar hier terugkeren. Maar werk eerst je vraag af op het andere forum.
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.