Ga naar inhoud

BKF file restore na systeemcrash door partitie uitbreiding


geerine

Aanbevolen berichten

Beste PC Helpforum,

Ik had een Dell Latitude E6500 PC met WinXP op de C: schijf en Win7 op de W: schijf en dataschijven D, G, H.

Voor een partitie uitbreiding van mijn Win7 Professional editie heb ik een backup gemaakt ("Backup W Drive Win7.bkf" 35,5 GB) van de harde schijf W. De partitie uitbreiding is mislukt en mijn Win7 weigerde op te starten, systeem herstel mislukte ook. Nu is op de C: schijf een Win7 Ultimate geïnstalleerd en ik probeer nu hiermee de backup te restoren op de harde schijf W (die nu geformateerd is) om daarna met een DualBoot de Win7 Prof op te starten.

Bij programma "NtBackupRestore_x86.msi" krijg ik de melding met een verwijzing naar webpage Download Windows NT Backup - Restore Utility from Official Microsoft Download Center. Hier heb ik hotfix kunnen aanvragen en ook gekregen van hotfix@microsoft.com "Windows6.1-KB974674-x86.msu", maar hierop krijg ik het bericht "De update geldt niet voor uw computer".

Ik heb ook "Windows6.1-KB958559-x86-RefreshPkg.msu" geïnstalleerd op de Win7 Ultimate.

Bij "Windows6.1-KB2670838-x86.msu" krijg ik ook bericht "De update geldt niet voor uw computer".

Alle hulp is welkom.

hotfix.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is blijkbaar een taalprobleem met die pakketten, deze werken namelijk enkel op een engelstalige windows :sad

Maar er is een workaround waardoor je ze toch kan installeren.

Maak een nieuwe (tijdelijke) map aan C:\Temp en plaats het bestand "Windows6.1-KB974674-x86.msu" in die map.

Open een nieuw kladblok bestand.

Kopieer onderstaande vetgedrukte tekst en plak deze in het kladblok.

expand -f:* c:\temp\Windows6.1-KB974674-x86.msu c:\temp

expand -f:* c:\temp\Windows6.1-KB974674-x86.cab c:\temp\unpacked

pkgmgr /ip /m:"c:\temp\unpacked\microsoft-windows-ntbackup-restoreutility-package~31bf3856ad364e35~x86~~6.1.7600.16444.mum"

Ga naar bestand - opslaan als.

Als lokatie neem je het bureaublad en noem het bestand InstallBU.bat om op te slaan.

Bij opslaan als selecteer je alle bestanden (*.*)

Klik nu met rechts op het bestand en kies voor als administrator uitvoeren.

Lukt het nu om de backup terug te zetten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Kweezie Wabbit,

Bedankt voor de reactie.

De procedure met InstallBU.bat geeft wel een aantal bestanden in folder C:\TEMP\Unpacked, maar ik kan geen EXE vinden die opstart (C:\TEMP\Unpacked\x86_microsoft-windows-n..ckup-restoreutility_31bf3856ad364e35_6.1.7600.16444_none_2631635f8c1bf6ba\ntbackuprestoreutility.exe)

"ntbackuprestoreutility.exe" gekopieerd naar C:\TEMP en openen van het EXE bestand als administrator geeft geen resultaat (er gebeurd niets). Ook bij de Win7 backup applicatie (Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Back-up maken en terugzetten) kan ik nog steeds geen BKF bestand selecteren om terug te zetten op harde schijf W:.

Graag uw advies. Bedankt op voorhand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Open het .bat bestand dat je eerder hebt gamaakt.

Vervang de inhoud door onderstaande lijn.

pkgmgr /ip /m:c:\temp\Windows6.1-KB974674-x86.cab

Sluit het bestand en sla de wijzigingen op.

Start het bestand op als administrator.

Lukt het nu?

Een andere optie is het installeren van het engelse taalpakket (enkel voor win 7 ultimate en enterprise).

Hoe je dat moet doen, kan je hier nalezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Kweezie Wabbit,

InstallBU.bat gewijzigd en uitgevoerd; NtBackupRestoreUtility.exe wil niet opstarten.

Taalpakket Engels geïnstalleerd voor Win7 Ultimate; rebooted; NtBackupRestoreUtility.exe wil niet opstarten.

C:\Windows\system32 NtBackupRestoreUtility.exe met rechtermuis "Run as Aministrator" lukt ook niet.

NTBackup-RestoreUtility onder start - all programs - accessoires - systeem tools staat er wel, maar start ook niet op.

Graag verder advies.

post-39362-1417705258,6505_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zullen eens kijken of er in de logboeken iets vermeld wordt ivm de backup-restore.

Probeer eerst nogmaals op de verschillende manieren om de tool op te starten.

Ga naar start - uitvoeren, typ eventvwr.msc en klik op OK.

Klik op windows logboeken.

Open het logboek voor systeem.

In de rechterkolom bij acties klik je op huidig logboek filteren.

Bij geregistreerd selecteer je Laatse uur en bij niveau vink je fout aan. Klik op OK.

Selecteer alle gebeurtenissen.

Klik nu onderaan in de kolom acties op geselecteerde gebeurtenissen opslaan.

Bepaal de lokatie en noem het bestand SysLog om op te slaan.

Bij opslaan als selecteer je tekst (door tabs gescheiden) (.txt)

Open een nieuw kladblok bestand.

Dubbelklik op de bovenste foutmelding om de details te openen.

Kijk nu of je een knop ziet met kopieren of met het icoon van een kladblok bestand.

Klik op die knop, ga dan naar het kladblok bestand en plak de details van de foutmelding in het kladblok.

Doe dit nu voor alle foutmeldingen.

Laat in het kladblok telkens een blanco lijn tussen 2 foutmeldingen.

Sla het kladblok bestand op als SysError.txt

Doe nu hetzelfde voor het logboek toepassingen en noem bestanden AppLog.txt en AppError.txt.

Voeg nu de vier bestandjes (Syslog.txt, SysError.txt, AppLog.txt en AppError.txt) als bijlage toe aan je volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Kweezie Wabbit,

Ik heb de InstallBU.bat nogmaals uitgevoerd en nu kwam er wel een extra DOS venster voor het .CAB bestand.

Daarna is het wel gelukt om dat BKF bestand terug te zetten op de "W partitie". Dus dit probleem is opgelost.

Nu krijg ik echter bij de Dual boot 3 lijnen:

  1. Win7 Ultimate
  2. Win7 Prof (hersteld)
  3. Win7 Prof (hersteld)

Bij deze laatste krijg ik dezelfde situatie als na de partitie indeling:

ik kan het wachtwoord met de oorspronkelijke gebruiker ingeven, dan komt na het opzetten van het "Bureaublad" een blauw Win7 scherm met de melding dat Win7 "Niet legitiem is". Ik heb van Dell de officiële Win 7 DVD toegestuurd gekregen en deze ook gebruikt om op te starten.

Zie bijlagen voor details.

Ik heb nu een Dell Latitude E6500 PC met Win7 Ultimate op de C: partitie en Win7 Prof op de W: schijf en dataschijf D (G en H partitie heb ik weggedaan.

Is het nu best dat ik een nieuwe discussie aanmaak of kunnen we zo verder gaan?

Ik hoor het graag.

backup01.log

EasyBCD_20130108.txt

post-39362-1417705260,1746_thumb.jpg

post-39362-1417705260,21_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

De entry #2 uit het easybcd mag je verwijderen.

Ik heb van Dell de officiële Win 7 DVD toegestuurd gekregen en deze ook gebruikt om op te starten.

Welke versie van Win 7 is dit, de ultimate of de prof?

Heb je de installatiecode nog van de Prof versie?

Start de pro versie en ga naar configuratiescherm - systeem.

Onderaan bij windows activering kan je klikken op productcode wijzigen en geef dan de productcode (installatiecode) van de pro versie opnieuw in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.