Ga naar inhoud

blauw scherm en foutmeldingop 14 april win32k.sys en op 11 april ntoskrnl.exe


wijea

Aanbevolen berichten

Sinds korte tijd krijg ik incidenteel een blauw scherm. Computer weggebracht, zou kunnen liggen aan programma TuneUp Utilities, dat ik overigens al vele jaren met plezier gebruik. Eraf gehaald en vandaag weer blauw scherm. Eerst MBAM gedraaid en twee meldingen: HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Settings\{C1ED9DA0-AFD0-4B90-AC6A-D3874F591014}HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{C1ED9DA0-AFD0-4B90-AC6A-D3874F591014}. Die bestyandjes weggehaald en Daarna Report opgevraagd van Who Crashed. Resultaatcrash dump file: C:\Windows\memory.dmp

This was probably caused by the following module: win32k.sys (win32k!EngSetLastError+0x5912)

Bugcheck code: 0x50 (0xFFFFFFFFFFFFFFD0, 0x1, 0xFFFFF800030CAD9C, 0x0)

Error: PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

file path: C:\Windows\system32\win32k.sys

product: Besturingssysteem Microsoft® Windows®

company: Microsoft Corporation

description: Multi-User Win32-stuurprogramma

Bug check description: This indicates that invalid system memory has been referenced.

This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.

The crash took place in a standard Microsoft module. Your system configuration may be incorrect. Possibly this problem is caused by another driver on your system that cannot be identified at this time. Wat kan ik doen? Alvast bedankt voor uw hulp

Link naar reactie
Delen op andere sites

De foutmelding PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA kan het gevolg zijn van een (tijdelijke) geheugenfout.Als de fout na een herstart van de pc niet meer terugkomt, is er niets aan de hand.

Als de fout echter regelmatig terugkomt, moet het wel nagekeken worden.

Aangzien MBAM meldingen geeft, gaan we ook eens kijken of er misschien malware of virussen in het spel zijn.

1. Download HijackThis. (klik er op)

Klik op HijackThis.msi en de download start automatisch na 5 seconden.

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Als je geen netwerkverbinding meer hebt, kan je de download doen met een andere pc en het bestand met een usb stick overbrengen

Als je enkel nog in veilige modus kan werken, moet je de executable (HijackThis.exe) downloaden.

Sla deze op in een nieuwe map op de C schijf (bvb C:\\hijackthis) en start hijackthis dan vanaf deze map.

De logjes kan je dan ook in die map terugvinden.


2. Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten. (lees eerst de rode tekst hieronder!)

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\\Program Files\\Trend Micro\\HiJackThis of C:\\Program Files (x86)\\Trend Micro\\HiJackThis. (Bekijk hier de afbeelding ---> Klik hier)


3. Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert nagekeken en hij begeleidt jou verder door het ganse proces.

Tip!

Wil je in woord en beeld weten hoe je een logje met HijackThis maakt en plaatst op het forum, klik dan HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank voor jullie reactie. Ik was vandaag (feestdag) nog niet van plan om iets te doen, maar had wel jullie plan van aanpak gezien. Geen idee of ik het aan zou kunnen, maar dat is momenteel van minder belang. Wat schetst mijn verbazing. Vriend van zoon (een echte nerd) heeft via enkele programmaatjes iets met OTL of Fix, ik weet het niet meer, het probleem opgelost. Sorry, dat ik niet van jullie dienst gebruik hebt gemaakt, maar ik weet jullie te vinden. Hartelijk dank voor de adviezen. Ik zal dit zeker doorvertellen aan vriend(inn)en)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.