Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Even googelen op je stopcode leert ons dat dit in veel gevallen om een geheugenprobleem gaat.

Ik zou zeker het geheugen testen.

DiagCD23.exe van PackardBell is daarvoor heel geschikt; je hebt er alleen maar een nieuwe/lege cd-rom voor nodig, die in je brander zit!

Doe dus het volgende: download DiagCD23.exe naar je bureaublad, stop een lege cd in je cd brander, dubbelklik op het bestand en volg de aanwijzingen op.

Dit tool brand zelfstandig een CD, waarvan je elke computer kan opstarten en dan heb je de keus uit twee universele HD testprogramma's en twee voor geheugen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer het dan eens met Memtest.

Je moet eerst het zip-bestand uitpakken. Je zal dan een iso-bestand krijgen. Dit moet je branden op een cd.

Daarna de cd opstarten via de cd-rom. Gewoon je cd-rom in de pc stoppen en daarna heropstarten. Als je instellingen goed staan zal de pc opstarten vanaf de cd.

De test met dit programma kan lang duren. Je kan de test best ook meerdere keren herhalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

we hebben een poging gedaan.

krijg de volgende mededeling:

Your version of Windows limits the amount of contiguous RAM single program can allocate.To test all your RAM, run more than one copy of MEMtest simultaneously, and set each copy to test a portion available RAM.To start run two copies of MemTest and set each to test 2047 MB of RAM.If you get this message again, try testing even smaller amounts of RAM.Running more than one copy of MemberTest does not lower the quality of the test(and can even improve it if you have mutiple CPUs)

run more than one copy of MEMtest simultaneously: hoe doe ik dit??

of moet ik kleine gedeeltes van het geheugen doen?? en hoe moet dit dan??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel latjes geheugen zitten er in je pc?

Als je er meerdere hebt kan je ze beter één voor één testen met memtest.

Dus slechts een geheugen lat in je pc behouden en testen met memtest. Geeft dit foutmeldingen dan is dit geheugen stuk.

Daarna het volgende deel testen, enzovoort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.