Ga naar inhoud

BlueScreen


Gast Sjarlie

Aanbevolen berichten

Beste,

daarjuist gaf mijn laptop (dell inspiron 6400) héél onverwacht een bluescreen en startte hij vanzelf terug opnieuw op. Wil dat zeggen dat er iets mis is? Want eigelijk werkt hij nog behoorlijk goed.

Dit waren de probleemdetails die weergegeven werden toen hij opnieuw opgestart was:

Probleemhandtekening:

Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen

Versie van besturingssysteem: 6.0.6001.2.1.0.768.2

Landinstelling-id: 2067

Aanvullende informatie over dit probleem:

BCCode: 1000007e

BCP1: C0000005

BCP2: C88964F5

BCP3: 8CD6FC34

BCP4: 8CD6F930

OS Version: 6_0_6001

Service Pack: 1_0

Product: 768_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:

C:\Windows\Minidump\Mini101809-01.dmp

C:\Users\Sjarlie\AppData\Local\temp\WER-129699-0.sysdata.xml

C:\Users\Sjarlie\AppData\Local\temp\WERB8E2.tmp.version.txt

Lees onze privacyverklaring:

Microsoft Online Crash Analysis

vriendelijke groetjes,

Charlotte

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Charlotte ,

Indien je terug kan opstarten zonder probleem , zal het wel meevallen , en zou ik eerst de videodriver updaten.

Drivers & Downloads

Kies wel de juiste , dus kijk eerst welke videokaart er in je pc zit.

... Of gebruik gewoon de Dell Download Manager.

Ik heb geen Dell pc , maar ik veronderstel dat je met deze tool automatisch enkel de juiste driver kan downloaden.

Succes, Kuoi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt alvast voor de hulp,

maar ik ben compleet verdwaald op de website van dell. Die dell download manager helpt gewoon met het downloaden van drivers (heb ik gevonden via google)

Hoe weet je nu welke videokaart in je computer zit? kun je dat ergens zien?

En kun je ook wat info geven over wat er gebeurt als je zo'n blauw scherm krijgt?

Want het is de eerste keer dat zoiets gebeurd is met deze laptop en hij werkt nu nog altijd normaal door zoals voorheen. Een vriend heeft mij vandaag gezegd dat dit ook kan komen door de laptop teveel in slaapstand te zetten en niet af te sluiten.

groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kheb nog wat verder zitten zoeken op de dell-support site. En daar was te lezen dat je met de windows debugging tool de minidumpfile kunt analyseren.

Kheb de instructies gevolgd en zo'n analyse gedaan (met een hoop symboolfouten: ***** Kernel symbols are WRONG. Please fix symbols to do analysis.) Maar toch is de volgende informatie eruitgekomen:

- DEFAULT_BUCKET_ID: VISTA_DRIVER_FAULT

- IMAGE_NAME: lvrs.sys (=driver van logitech.inc)

Op de site van dell staat dat de image name bijna altijd de stop veroorzaakt heeft,

Zal het probleem opgelost zijn door de logitech-software (webcam) eraf te gooien en opnieuw te installeren?

En bij een minidumpfile van 10 dagen geleden staat (heb ik zelf niks van gemerkt) :

- DEFAULT_BUCKET_ID: VISTA_DRIVER_FAULT

- IMAGE_NAME: ntkrnlpa.exe

Dit is iets van Vista, maar wat ik op google vind begrijp ik langs geen kanten.

groetjes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Sjarlie ,

Ik moet je vriend bijtreden , het is idd niet aan te raden om de slaapstand te veel te gebruiken !

Wat anderen ook mogen beweren , ooit loopt het wel fout , maar de problemen worden zelden geassocieerd met het veelvuldig gebruiken van de slaapstand.

Ik zou ook idd eens proberen om de webcam te verwijderen ,en opnieuw te installeren.

Wat die dell download manager betreft :

Haalt die niet enkel de juiste drivers af ?

Zo'n tool scant meestal je moederbord enzo , om dan enkel de juiste drivers te downloaden , en in sommige gevallen te installeren.

Succes, Kuoi

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Kuoi:

Dit is wat ik gevonden heb over de dell download manager:

Direct2Dell - Direct2Dell - DELL COMMUNITY

Het helpt gewoon met de downloads. Mo soit dat doet er nu nie meer toe aangezien het de software drivers zijn die onnozel doen (logitech en vista zelf)

@ Stegisoft:

Lees nog eens de 4e post.

Kheb geen problemen met het geluid, alles werkte normaal voor die bleuscreen en na die bluescreen was alles ook weer normaal.

Daarom dat ik totaal niet snap waarom dat die bleuscreen gekomen is.

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je mij niet begrijp.

Die fout heeft verband met geluid.

Start de computer op en klik de hele tijd op F8

Ga naar c:\windows\system32\dllcache

Kopieer ntkrnlpa.exe naar c:\windows\system32\

Kan zijn dat bij Vista iets anders is omdat ik xp hebt en mijn laptop met Vista is even weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan zijn dat bij Vista iets anders is omdat ik xp hebt en mijn laptop met Vista is even weg.

Ik heb mijn Vista zelfs vervangen door XP.

In XP kan je via het het Configuratiescherm => Systeem ergens een vinkje verwijderen. Dan start de pc bij dergelijke fouten niet meer automatisch terug op maar blijft het blauwe scherm staan. Op dat scherm zie je dan de beruchte STOP: fout. Dan heb je meer informatie en kan je gerichter gaan zoeken naar een oplossing.

Joke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus 1 bleuscreen , heropstart en alles werkt perfect ??

Persoonlijk zou ik daar geen aandacht aan schenken , maar zo te zien is dit hier niet de normale werkwijze ?

OK , ... ik zou wel eens "extra" scannen op spyware en virussen , maar voor de rest ...

Kuoi

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.