Ga naar inhoud

Bootmgr ontbreekt druk Ctrl+Alt+Delete om te herstarten


TasjaM

Aanbevolen berichten

Beste,

Omdat ik niet meer terug kon naar een vorig herstelpunt wilde ik mijn fabrieksinstellingen.

Ik heb een Asus N55S Series laptop en had de Asus recovery gestart door op F9 te drukken.

Op een ander forum heb ik dit probleem ook vermeld. En ze zeiden dat ik terg moest gaan naar mijn fabrieksinstellingen en dit via Asus recovery kon doen. Dus heb ik op f9 gedrukt en kwam ik bij partities terecht zoals ik hieronder nogmaals uitleg.

Op een gegeven moment kwam ik bij partities terecht en kon ik tussen 3 opties kiezen.

Ik wist echter niet welke optie ik moest kiezen, maar koos toch voor optie 3. En dat was de verkeerde optie. Ik was al heel erg aan het twijfelen of deze optie en wilde toch optie 1 of 2 kiezen, maar kon niet terug, want hij was al azn het draaien. Mijn enige optie om toch nog terug te geraken was op de afsluitknop drukken en weer herstarten, maar dit was een slecht idee, want ik had dit niet mogen onderbreken...

Omdat mijn laptop dus niet meer wilde opstarten, wilde mijn zus Windows 7 terug herstellen en heeft een herstelschijf gedownload. We hebben van alles geprobeerd. Op de herstelschijf kon ik Windows 7 ook herinstalleren en dat hebben gedaan, maar de installatie lukte niet.

Mijn vader dacht dan om Windows Vista te installeren en dit lukte eveneens niet. Nu wilde ik nog eens proberen de Asus recovery te starten, maar ik geraak er niet meer in. We hebben al verschillende dingen geprobeerd in opdrachtprompt, maar komen er niet uit.

Heeft iemand een idee?

Met vriendelijke groeten,

TasjaM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is waarschijnlijk dat geen van je partities nog als "bootable" staat. Je zou dus vanaf een ander medium en een utility de partitie waarop je OS staat "bootable" moeten kunnen maken. Normaal als je via een recovery disk een herinstallatie doet kan je de schijf terig formateren en krijg je een nieuwe bootpartitie. Maar dat werkt alleen met een recovery disk die op de PC in kwestie is gemaakt gewoonlijk. Een ander OS installeren is ook geen optie, om dezelfde reden. In feite heb je de installatie disk van je OS nodig zodat je een nieuwe installatie kan doen.

Misschien dat één van mijn collega's nog een andere (en betere) oplossing weet, ik zal het eens navragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.