Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Download Blue Screen View.

Start het programma op.

Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en Minidumps (.dmp-bestand).

Selecteer het eerste bestand uit de lijst onder Dump File en druk op Ctrl+A

Klik vervolgens op File (Bestand) en daarna op Save Selected Items (geselecteerde items opslaan) (Ctrl+S)

Sla het bestand op je bureaublad op.

Voeg nu het bestand toe aan je volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe ziet je geheugen configuratie eruit, hoeveel latjes gebruik je.

Haal de stekker even uit het stopcontact en druk meerdere keren op de startknop om je hardware volledig stroomloos te maken.

Neem voor de zekerheid een metalen en geaard voorwerp vast om je zelf te ontladen.

Indien het meerdere zijn kun je eens opstarten met enkel één geheugenmodule en wederom testen met Memtest86+.

Indien het geen verbetering geeft wisselt dan de modules onderling zodat je steeds opstart met één module.

Mocht je niet weten hoe je geheugenconfiguratie eruit ziet voer dan even het volgende uit.

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

Speccysetup_zps67a9e41f.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware icon_e_wink.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

jade01

hierbij het bestand.

- - - Updated - - -

ER zijn wel degelijk 2 latjes aanwezig van 2GB.

Maar op het Speccy rapport is eentje verwijderd. Dit geeft steeds de errors.

Type : DDR3 SDRAM

M378B5673FH0-CH9

Waar kan ik dit bestellen?

Moet dit even krachtig zijn? of mag dit verschillen?

[ATTACH]26076[/ATTACH]

BUREAU-PC-1.txt

aangepast door kape
Link naar reactie
Delen op andere sites

In de online shops kan ik het zelfde geheugen niet gelijk terug vinden :hmmmm:

Wel vond ik het geheugen in een advertentie op Tweakers net >> Samsung 2GB DDR3 2Rx8 PC3-10600U-09-10-B0 M378B5673FH0-CH9 aangeboden - Vraag & Aanbod - Tweakers.

Mocht dit niets brengen zou ik 2 geheugenmodules nieuw kopen, voor om en bij de 30€ heb je reeds 2 modules van 2GB elk nieuw geheugen. >> Corsair Value Select @ Azerty

aangepast door Dasle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alvast bedankt voor je vakkundige uitleg en oplossing van dit probleem.

Ik hoop hiermee dit probleem opgelost te hebben. Nog een laatste vraagje; mag men geen 2 verschillende types van geheugen bij elkaar zetten, of geeft dit aanleiding tot errors? (samsung in combinatie met Corsair of andere)

mvg

jade01

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je mag en kan twee modules van verschillende fabrikanten samen gebruiken en vaak gaat dit zonder enig probleem.

Maar het gebeurt wel eens dat het voor problemen zorgt en vaak achter lang zoeken komt men dan bij de geheugenmodules uit.

Welke en welke men niet samen kan gebruiken staat nergens beschreven helaas.

Het is steeds een gok maar meestal gaat het goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.