Ga naar inhoud

BSOD ATIKMDAG.sys + Tuneup Scandisk


pterol

Aanbevolen berichten

Hai,

Ik heb een eigenaardig probleempje (veroorzaakt).

Sinds een korte tijd heb ik af en toe, als ik mijn windows7 opstart een blauwscherm (Blue Screen Of Death) met de meldingen ATIKMDAG.sys en PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA. Dit ging na een paar keer opstarten wel weer weg.

Zonder even goed op zoek te gaan naar het probleem (DOM) dacht ik: ik draai wel even TuneUp Utilities en misschien is het dan opgelost. Ik heb TuneUp de opdracht gegeven op mijn schijven te controleren (denk chckdsk). Deze actie voert hij uit bij opstarten.

Nu komt mijn probleem. Tijdens het controleren van de schijven loopt mijn PC vast met een blauw scherm (zie boven). Als ik herstart gaat de scan weer beginnen en loopt hij weer vast.

Dit heb ik allemaal al geprobeerd en heeft niet gewerkt:

-Windows safe mode: geeft geen melding, blijft gewoon hangen.

-Opstarten met windows DVD: blijft hangen, gebeurt niets meer.

-Windows herstellen: hij geeft aan dat het probleem niet kan herstellen en gaat opnieuw opstarten. En dan loopt hij weer vast tijdens de scan.

-DOS promt: hele Tuneup folder weggegooid, maar waarschijnlijk staat het ergens in een boot bestand van windows7, want hij gaat gewoon weer scannen.

Zonder de TuneUp scan kwam ik uiteindelijk wel in windows en dan kan ik het zelf wel verder oplossen, maar ik zit nu in een loop waar ik niet uit kom.

Ik hoop dat iemand mij kan vertellen hoe ik de scandisk omzeil/uitschakel zodat ik in windows kan komen. De BSOD kan ik dan zelf wel oplossen (denk ik). Ik kan me niet voorstellen dat iemand mijn BSOD probleem kan oplossen vanuit MSDOS.

Alvast bedankt. Ik kan me voorstellen dat mijn verhaal wat vaag is, maar vraag gerust als iets onduidelijk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.