Ga naar inhoud

BSOD bij opstarten door .sys bestanden


crammer

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

Recent heb ik mijn laptop (Acer Aspire 5742g) volledig geformatteerd en Windows 7 Home Premium opnieuw geinstalleerd.

Vervolgens ongeveer een miljoen updates geinstalleerd en een hoop programmas die ik wens(te) te gebruiken.

De laptop werkte traag maar hij werkte. Nu krijg ik sinds een week constant BSODs en allerlei andere miserie:

- als ik gewoon opstart blijft hij hangen op het windows logo

- in veilige modus blijft hij steken op .sys files

- ik geraak in recovery en al de rest maar dat blokkeert ook allemaal

- ik geraak in commandprompt en heb zo al eens de .sys files die voor problemen zorgen hernoemd. dan worden ze overgeslagen maar dan is het weer een ander bestand dat voor miserie zorgt. zoals fvevol.sys, disk.sys, iastor.sys,...

Ik heb al uren zitten zoeken online naar oplossingen, en ik kan zo die bestanden blijven hernoemen maar dat duurt een eeuwigheid. Ik kan ook niet in windows normaal/safe mode/ enz dus enkel in Bios en Cmd. Ik las dat het de Intel Storage Driver en/of AVG Free zou kunnen zijn.

Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen? Alles opnieuw installeren doe ik liever niet...

Alvast bedankt!

Stijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

We gaan de staat van je HD eens controleren.

Om je harddisk op fouten te controleren kun je het volgende uitvoeren.

Je dient wel een andere werkende pc/laptop ter beschikking te hebben.

Download Seatools for DOS ISO image op een andere pc.

Brand de ISO als image op een lege cd.

Stel in je BIOS je cd/dvd-rom in als first boot device en leg de cd in je drive.

Start nu je pc/laptop op vanaf deze cd.

Als de tool is opgestart accepteer je de gebruikersovereenkomst en zie je een venster waarin je jou HD kunt selecteren.

Klik in de linker bovenhoek op Basic tests en in het keuze menu kies je voor Long test.

Wat geeft dit als resultaat?

Een handleiding voor het gebruik van Seatool for DOS vind je hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb Seatools voor DOS met bootable USB eens opgestart.

Als ik de long test doem krijg ik al snel een hoop errors (test zit nog op 0% en ik had al 99 errors)

Dan kreeg ik de meldingen:

295610d1385813205t-seatools-dos-windows-how-use-failure.jpg

(screenshot van Google)

Ik klik op Done, daarna loopt de test 3 seconden en krijg ik de melding:

Errors detected during LONG TEST

Errors Detected on NON Seagate drive.

It is suggested that you contact the maker of your disc drive for more information.

Ik klik op Done, en in het Seatools scherm staat in de kolom Test Results: FAILED en bij Test Progress staat Idle

Daarna krijg ik het scherm:

attachment.php?attachmentid=83840&d=1292724653

(screenshot van Google)

Wat denk je, is de harde schijf naar de kl*ten?

Alvast bedankt voor je hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.