Ga naar inhoud

Bureaublad en vensters lopen vast


Lesley

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een probleem met mijn windows xp home versie. Bij het opstarten van mijn pc vraagt de pc altijd om schijfcontrole (ook al heb ik mijn pc goed afgesloten), is vervelend maar kan er nog door. Wat echt vervelend is, is dat wanneer mijn pc volledig is opgestart ik op niet van mijn taakbalk kan klikken. Soms ook niet op mijn icoontjes. Wanneer ik de eerste keer een pictogram open en in dit venster (bv. Mijn documenten) klik reageer dit venster niet meer en kan ik daarop ook op niks meer klikken. Dit is zo bij alle venster in het begin. Wanneer ik op ctrl + alt + del klik en via de taakbeerherder dit venster sluit, werken alle venster terug. Maar wanneer ik een programma wil installeren of verwijderen werkt het loopt het venster install/unistall vast. Kan ik terug afsluiten via taabbeheerder maar probleem is dus dak niks kan installeren of verwijderen van programma's.

Ik kan al nen virusscan, spyware en adwarescan uitgevoerd en eventuele spyware verwijdert. Maar probeert blijft bestaan. Verder heb ik ook nog twee toepassingen die vastlopen. Namelijk wanneer ik inlog op mijnen gmail, kan ik in mijn inbox niks aanklikken, vind ik raar want op een andere pc kan ik zonder problemen mijn emails lezen. Bij andere websites zoals hotmail ofzo heb ik dit probleem niet. Nog iets da duidelijk maakt dat mijn toepassingen vastlopen is bij het draaiien van een game dat op een bepaald moment als ik iets selecteer in een schermpje dit schermpje blijft bewegen met mijn muis mee (zoals bij het verslepen), heb ik dan es getest met mijn muis op de laptop zelf en niet via een externe muis en het probleem blijft. Zodat ik mijn toepassing niet kan uitvoeren en terug moe afsluiten via taakbeheerder.

Van wat is dit probleem of problemen de oorzaak? En wat kan ik eraan doen? Ik denk zelf in de richting van windows zelf, want als ik in veilige modus opstart kan ik op niks klikken (op gebruiker of op afsluiten) in het loginscherm van windows. Als ik op ctrl + alt + del klik krijg ik een loginschermpje en via daar kan ik wel inloggen in veilige modus. Strange zouk zo zeggen :s

Ik hoop zo snel mogelijk een oplossing te vinden/krijgen voor mijn probleem.

Lesley

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn harde schijf heeft een temperatuur van 47°C. Van processor ofzo kreeg ik geen temperatuur te zien met dat programma'tje. Ik heb ook een RAM-test gedaan, waarbij ik geen fouten kreeg. Mijn harde schijf is een Seagate Momentus 5400.2 ST9100823A (100gb). Zijde hiermee is wijzer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

geef ook even de volgende gegevens, zo kan ik ook even informeren:

- hoeveelheid ram-geheugen

- type processor + snelheid (vb Intel p4 2.3 Ghz)

- welke anti-virusversie draait je

Mocht je niet weten waar je dit allemaal vindt laat even horen dan leg ik even uit;

mvg Karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

De tool gaf geen fouten waarna ik mijn harde schijf geformateerd heb en windows herïnstalleerd heb. Hierna heb ik nog geen fouten tegen gekomen. Dus bedankt voor de hulp. Kan het toch nog zijn da mijn HD beschadigd is?

Karel, hier de gegevens die je vroeg:

- Processor : Intel® Pentium® M Processor 1.70GHz

- Ram-geheugen : 512 MB

- virus-programma: Norton-antivirus

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.