Ga naar inhoud

C-schijf loopt vol zonder reden ( Dell Latitude D620)


Fabricius

Aanbevolen berichten

Goedenmiddag,

Sinds gisteren heb ik Windows opnieuw geinstalleerd en probeer ik vandaag te genieten van mijn schone start, zie ik tot mijn verbazing dat de C-schijf(40 gig) vol loopt. Op dit moment heb ik de programma's MS Office 2013, WinRAR, Google drive en Chrome er op staan. Tot nu toe heb ik deze schijf gedefragmenteerd en via CC Cleaner drive wiper uitgevoerd, maar dat mocht helaas niet baten. Wie kan mij hierbij helpen?

Mvg,

Fabricius

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste falstring,

Hartstikke bedankt voor de tip, heb het uitgevoerd en geconstateerd waar de problemen zitten. In de Temp-map zit een relatief groot volume. Kan ik de inhoud ervan verwijderen? Bij back-up zie ik ook een hoeveelheid staan. Mag ik die ook verwijderen?

Ter verduidelijking heb ik de foto's in bijlagen toegevoegd.

post-44991-1417705596,4822_thumb.jpg

Mvg,

Fabricius

post-44991-1417705596,2241_thumb.jpg

post-44991-1417705596,3777_thumb.jpg

post-44991-1417705596,4366_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

De map Winsxs kun je best laten zoals ze is, als je er bestanden uit gaat verwijderen of opruimen kan dit voor heel wat problemen zorgen bij updaten, systeemherstel enz.....

Wat je wel kan proberen is de map te ontdoen door onderdelen die mogelijk verouderd en vervangen zijn bij het installeren van een Service Pack te laten opruimen.

Rechtsklik op de opdrachtprompt en kies voor Als administrator uitvoeren en typ het volgende commando.

dism /online /cleanup-image /spsuperseded

Kopiëren en plakken kan ook.

Druk op Enter en wacht tot het voltooid is

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.