Ga naar inhoud

Computer geblokkeerd...


Ensor

Aanbevolen berichten

Om een lang verhaal kort te maken, na een weekje vakantie komen we terug en krijgen we de laptop terug van de zoon....

die heeft daar films, series en muziek mee beluisterd in de weken voordien...

en hij wou hem 'schoon' terug geven....

probleem is nu dat we niets. Meer met de computer kunnen aanvangen, we hebben zelfs geen toegang meer tot de C-schijf

ook het bureaublad is volledig zwart en er staan maar 4 short-cuts op ( prullenbak, intelappup center, mcafee internet security en wlsetup-web_nl...

ik heb geen idee wat ie juist heeft gedaan maar bij een heropstart van de computer moest ik eerst 65updates binnenhalen.

als ik via instellingen, de pc-instellingen wil wijzigen, krijg ik effe een blauw scherm met wit tandwiel te zien en dan de startpagina met maar enkele icoontjes ( veel minder dan vroeger)

iemand enig nog idee waar ik moet beginnen om mijn VAIO terug in. Orde te krijgen....

zelf een systeem herstelis niet mogelijk, krijg immers geen toegang tot de C-schijf.

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je geeft door dat je niet meer op de c geraakt? Maar je ziet toch dat er updates beschikbaar zijn, je hebt een bureaublad met enkele snelkoppelingen erop, ...... enz

Het gemakkelijkste zou zijn dat je zoon zou vertellen wat hij juist gedaan heeft om hem "schoon" terug te geven.

Misschien de functie PC vernieuwen of ....... die in Windows 8 aanwezig is.

Klik eens op de Windows en x- toets, links beneden zie je een menu verschijnen, klik er op configuratiescherm.

In configuratiescherm klik je op herstel.

In herstel klik je op systeemherstel starten.

Kijk dan of je een herstelpunt kan terug zetten toen je PC nog in orde was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Clarkie,

heb de Windows x combinatie geprobeerd, echter geen toegang tot herstel wegens "Systeemherstel kan niet worden gestart"

alles wat met de C-schijf te maken heeft wordt geweigerd....

mof zoals bij het aanklikken van "computerbeheer", komt er de melding van een 'niet nader omschreven fout'

heb eens naar de eigenschappen gekeken van de C-schijf, dat is een 100% blauwe schijf met 0 bytes gebruikt en 0 bytes beschikbaar ???

heb ook nog eens gevraagd wat er nu juist gebeurd is en hij zei me dat er de melding kwam dat er malware was gedetecteerd en dat het hem gelukt was deze malware te verwijderen, sinds dat moment zijn de problemen begonnen

Link naar reactie
Delen op andere sites

En weet hij ook nog hoe hij die malware verwijderd kreeg?

Geraak je tot in schijfbeheer via start-> configuratiescherm-> systeembeheer-> computerbeheer. Daar klik je op schijfbeheer, je schijven worden dan in beeld gebracht.

Maak er een printscreen van en plaats die in een volgend bericht.

Hoe je een afbeelding in je volgend bericht kan plaatsen lees je hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Clarkie,

via window x kan ik schijfbeheer selecteren, echter dan krijg ik volgende melding,

C:\users\annemie\appdata\local\local\microsoft\windows\winX\group3\04 - Disk management.Ink

Niet nader omschreven fout

ben niet gewoon met Windows 8 te werken, vind dit zelfs een heel vervelend iets

een printscreen zal moeilijk gaan, want verstuur deze berichten vanaf een ander toestel

hoe hij de

adware heeftverwijderd is me echt een raadsel, het verhaal dat hij vertelt houdt geen steek,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Clarkie,

via window x kan ik schijfbeheer selecteren, echter dan krijg ik volgende melding,

C:\users\annemie\appdata\local\local\microsoft\windows\winX\group3\04 - Disk management.Ink

Niet nader omschreven fout

ben niet gewoon met Windows 8 te werken, vind dit zelfs een heel vervelend iets

een printscreen zal moeilijk gaan, want verstuur deze berichten vanaf een ander toestel

hoe hij de

adware heeftverwijderd is me echt een raadsel, het verhaal dat hij vertelt houdt geen steek,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je onderstaande uitvoeren?

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32- of 64-bitversie van Windows heeft.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is wordt er een kladblok bestand genaamd "Log" geopend.
  • Plaats de inhoud hiervan in het volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.